Men va tusan! Skall det vara så omöjligt att två samstämmiga viktuppgifter?
~Paul~
Ja .
...kanhända har han den med fingervern..? Eller så är det våra vågar. Men min visar fortfarande samma sak...
Men va tusan! Skall det vara så omöjligt att två samstämmiga viktuppgifter?
~Paul~
Jag har inte orkat läsa hela denna mastodonttråd om vad stora knivar ska vara bra för. Trots detta tar jag mig rätten att komma med en reflektion angående trådstartarens frågeställning.
En stor kniv kan användas till massor av saker. En stor kniv kan även vara en kompensation för att någon är klent utrustad i övrigt. Man bör enligt mig, inte förringa det psykologiska värdet av att äga en stor kniv.
Tack för mig.
Lars
Många har lyft den aspekten. Jag anser ofta att "ingen rök utan eld" - sålunda är det antagligen väldigt synd om alla samer av det kvinnliga könet.
Därför uppmanar jag alla fjällvandrare att, så diskret det går, försöka hjälpa dessa arma varelser.
Ser fram emot en spännande sommar med många roliga historier!
Kvinnor har inte samma behov att kompensera............Många har lyft den aspekten. Jag anser ofta att "ingen rök utan eld" - sålunda är det antagligen väldigt synd om alla samer av det kvinnliga könet.
Därför uppmanar jag alla fjällvandrare att, så diskret det går, försöka hjälpa dessa arma varelser.
Ser fram emot en spännande sommar med många roliga historier!
hejsan alla trevliga forumister
humorn i den här tråden ligger i den trångsynthet man finner i vissa inlägg, vare sig det är någon som är emot eller för, i det här fallet en stor kniv...
för mej är en kniv ett verktyg. ibland behövs en stor kniv, ibland en liten kniv, ibland en smal kniv, ibland en såg, ibland en liten yxa, ibland en stor yxa, ibland en sekatör, ibland en motorsåg... etc etc
för många är kniven även en dekoration, bara kika på alla sameknivar tex..
jag ser inget fel i nåt av fallen, heller inget bekymmer om man väljer att bära omkring på lite vikt "i onödan".
varför inte tillåta människor att vara lite olika i tycke och smak ??
glad påsk, go tur och vi syns kanske på fjället...
vänligen nils
...samma sak gäller för övrigt för pulkor, ju längre pulka desto mindre...
Nej, min Strömeng är också utan parerskydd
Vad kan förklara viktskillnaden? 'Handgjorda', olika mycket infettade/inoljade, kanske tjockleken skiljer på bladen? Mitt blad är 207mm ca 3mm tjockt, handtaget 118mm. Främre mässingsbeslaget är pressat ur ett rörämne ca 2mm tjockt.
Vi kanske ska komma överens om något neutralt som går att kontrollväga ?