Jag har heller inte sagt att det gäller överlevnad.
~Paul~
jasså?
Det finns tillfällen där en stor kniv är överlägsen en klenare kniv och yxa.
Exempel på några sådana tillfällen: I samband med rensning av tät vegetation, snår, huggning av grankvistar när man vill bygga bivack osv. Något som man inte tänker på är att en stor kniv kan vara bättre än en liten yxa i samband med klyvning av ved.
Men den viktigaste aspekten är antagligen att en kraftig kniv kan fungera i s k överlevnadssituationer på ett mer tillfresställande sätt än en liten kniv eller yxa. Men som sagt; det är ändå en kompromiss.
~Paul~
Ovan är varifrån jag fått det där med överlevnad ifrån, det är du själv som skrivit det i denna tråden. jag tycker inte dessa listningar är speciellt bra.
Paul, valet av buck är väl självklart, det är ju jätteroligt med dom knivarna.. Lite ironi om man säger som så..
När det gäller listan så misstänker jag att du inte kan producera en lista, du använder din vanliga teknik och försöker vända frågeställningen från dig med motfrågor. Denna gången har jag snällt svarat på alla dina frågor och nu när jag ställer en motfråga så vägrar du svara utan försöker vända det till en fråga mot mig igen..
Paul, kan du producera en lista på saker man gör när man frilufsar där man behöver en stor kniv.
Ja/ Nej..