Hej alla människor! Ett par månader har gått och tråden lever. Planen är faktiskt att sticka redan i februari/mars, men rutten har blivit lite förändrad. Det beror på två orsaker.
Tid och
pengar, två klassiska beståndsdelar i våra liv som tyvärr sätter ramar hit och dit. Jag är tveksam till om jag har råd att springa runt i Frankrike, Italien och Schweiz t.ex. Jag jobbar för tillfället men kan inte lägga undan mycket, och jag är bara 19 år så jag har inte hunnit tjäna ihop så mycket pengar under mitt liv tidigare, då jag prioriterat skola framför extrajobb.
Polen och ner söderut till Ungern är det först tänkt, sedan längs kusten i juggarnas land och båt från Albanien för att springa lite i södra Italien på slutet, och endast detaljer återstår innan jag nog spikar den planen. Har någon synpunkter eller förslag så är det bara att komma
Denna sträckan kommer även att bli en bit kortare och då ta kortare tid, och även kosta mindre pengar. (Min ambition att springa Frankrike/Spanien sparar jag givetvis till framtiden
). Jag kommer ju även springa i länder som inte är så speciellt dyra. Jag har varit i Polen, Slovakien, Ungern, och är även halvungrare, så jag vet ungefär hur det ligger till här. Främst på landsbygden kostar saker väldigt lite. Däremot är det kan det vara mycket hundar som springer runt och vill bita folk i fötterna, så jag överväger att ha med en träpåk.
Nåväl. Tanken är fortfarande att springa med en ryggsäck och förhoppningsvis kunna få med så mycket saker att det inte blir för tungt. Vad finns det egentligen för "måsten" på en sån här tur? Första hjälpen-kit och fotvårdsprylar, tandborste och något ombyte + pass etc. Skor kommer slitas så jag får fixa plats där jag kan hämta upp nya, t.ex. Budapest.
Har funderat på en babyjogger också, men vi får se. Det känns lite bökigt och omständigt, å andra sidan kan man ha med mer nödvändigheter.
All input välkomnas
!