Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vilken årstid? Vilka temperaturer är det tal om? Jag som är en fjällmes än så länge och bara är ute på sommaren när det inte blir kallare än ett par plusgrader, är toknöjd med mina säckar från Clas Ohlson, som både är små, lätta och billiga!
satt och slösurfade lite och hittade denna.. http://www.utnu.se/ShowProduct.aspx?prodid=221&cat=123
verkar vara en ganska schysst säck för de pengarna..
Men som öhrnell skrev innan, är man inte ute när det är kallare än några plusgrader är den kanske lite overkill
Tack alven/peter1959/krisse1.
Har sneglat lite på Alpkit 600/800-säck. De verkar ha bra gejer. Har köpt deras bivvy bag och en Gourdon Drysack som jag är mkt nöjd med.
syntetsovsäckar går ofta på rea för 7-800. Ganska gott om plats i dessa vilket jag gillar. De lite varmare är bylsiga men kan komprimeras med den medföljande säcken med remmar.
För vandring är dun mera lämpligt avseende isolation per vikt och komprimerbarhet men då kan priset springa iväg.