Sova ute i vildsvinsland

Svin är allätare och det som inte hindrar dem äter de upp. Grisbett hos överlevande är räliga, vitala delar förefaller angripas först. Av uppätna brukar det inte finnas spår. YMMV

Alltså...

Det finns ingen här som kan säga att det är 100% ofarligt. Men en sak är säker. Sannolikheten för att du skulle råka illa ut är i det närmaste obefintlig. :)

Nattbesök

Sov under bar himmel vid en sjö för ett par år sedan på våren. Jag hörde ett vildsvin som var väldigt nära. Hörde först steg, sedan sniffande ljud och grymtade. Jag såg den inte, dels mörkret och så stod den bakom en upphöjd kant. Kan den av kännt lukt av uppätna köttbullar? Jag ångrade att jag inte hade satt igång en brasa. Jag förde oväsen genom att slå på tragia kök locket med vandringsstaven. Den gav sig av så småningom.....

Värst är galten, han kräver att jag ska bjussa på en morot eller nåt när han får se mig och har faktiskt varit ända in i hallen och vänt.

Det var som fan!!! Du skämtar inte nu??

/Kjell
Nej faktiskt inte, han har varit här av och till i flera år nu så vi känner varann och han har aldrig visat nån som helst aggressivitet, dessutom älskar han att bli kliad mellan öronen och på halsen, då kommer han nästan upp i knät. :)

Svin är allätare och det som inte hindrar dem äter de upp. Grisbett hos överlevande är räliga, vitala delar förefaller angripas först. Av uppätna brukar det inte finnas spår. YMMV

Sura suggor är definitivt inte att leka med, dom är mer härskna än galtarna. Jag har ju jobbat med grisar så jag vet att man inte ska reta dom för man förlorar alltid, om inte annat så springer dom ikull vem som helst, det fick den andra "drängen" erfara ett par gånger. Grisar är trevliga, intelligenta och inte alls så aggressiva som många påstår men man ska inte mota med dom, det ska man förresten inte göra med några djur. Beter man sig vettigt kan man även få en älgkompis som också vill dela på en morot eller ett äpple och kela lite försiktigt.

Sov under bar himmel vid en sjö för ett par år sedan på våren. Jag hörde ett vildsvin som var väldigt nära. Hörde först steg, sedan sniffande ljud och grymtade. Jag såg den inte, dels mörkret och så stod den bakom en upphöjd kant. Kan den av kännt lukt av uppätna köttbullar? Jag ångrade att jag inte hade satt igång en brasa. Jag förde oväsen genom att slå på tragia kök locket med vandringsstaven. Den gav sig av så småningom.....

Där kom den. TYVÄRR...

Det var ju så indianerna begravde de sina för att djuren inte skulle äta upp kroppen, smart allt fixat.

Senast ändrad:
dem bökade upp hela trädgården hos mina föräldrar, farsan sprang ut men vände lika snabbt och ställde sig och lös med lampa på dem och gjorde oväsen. dem hade bökat upp rabarberna, potatisen och vinbären. har dem väl fått fotfäste blir man aldrig av med dem.

finns ju att köpa jättelika råttfällor som man agnar med falukorv om man vet att dem rör sig över området där man dunar.
mus%201.jpg

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg