Hej!
Är en tjej på 37 år som flyttade upp till Stockholm för ca 1 år sedan pga studier. Jag skulle tycka det vore jättekul att lära känna fler människor med friluftsintresse. Jag är ofta ute i naturen, dagsturer, och då jag bor nära Järva naturområde så är jag ofta där. Jag vandrar, cyklar och fågelskådar. Jag är nybörjare när det kommer till fågelskådning men tycker det är väldigt roligt. Idag såg jag en örn segla över järvafältet! Imponerande syn!
Jag har även ett stort djurintresse och planerar att ta upp mitt ridintresse igen. Jag har inte ridit på flera år men tänkte att uteritter ca 1/ggr månaden skulle passa min studentekonomi i nuläget. Så om det är någon med hästintresse får man gärna haka på.
Ja, som sagt det skulle vara roligt att träffa likasinnande, kille eller tjej spelar ingen roll, bara man kommer ut. Nu när hösten är på väg så skulle det vara kul att träffas några stycken och exempelvis plocka bär och svamp. Det skulle vara trevligt att få ihop ett gäng där vi hittar på olika friluftsaktiviteter, som förslagsvis vandringar, cykelturer, fågelskådning, fotografering, grilla eller annat. Jag hänger gärna på andra aktiviteter som jag inte har radat upp här.
Stockholm har mycket natur att erbjuda och det skulle vara trevligt att upptäcka det tillsammans med nya vänner.
Tveka inte att svara här även om inlägget är gammalt.
Vänliga hälsningar
Louise
Om denna tråd fortfarande är aktuell så hänger jag gärna med ut ibland. Jag tycker det är svårt att få ihop allas livspussel och få med vännerna ut så fler likasinnade vänner vore toppen! Jag är 38 år, bor i Stockholm och gillar de flesta former av friluftsliv. Gärna långfärdsskridsko och kajak. Har även jag ett gammal hästintresse och rider otroligt gärna på tur någon gång.