Allt beror ju på hur skrymmande kök, tröja etc du råkar äga, för det kan uppenbart skilja väldigt mycket. Volymuppgifterna säger heller inte allt, det kan vara mer eller mindre lättpackat p g a något dimesionerande mått som stämmmer/inte stämmer med t ex ditt kök. Tror inte det går att resonera sig fram till detta, dessutom måste du väl ändå prova om ryggsäcken känns bekväm att bära. Varför inte helt enkelt ta hem deDet enda jag tänker på är om 29 liter blir för lite... Jag bör väl ha med köket, lite käk, lite hundmat, nån extratröja, första-hjälpen, småpryttlar. Och är den vattentät den där REI?
Innehållet i Stadiumsäcken på fotot ovan är: mitt lilla kök ( packat i en Trangia 27-gryta), 100 g gaspatron, tjocktröja, regnkläder, mössa/vantar, 600 grams dunsovsäck, sov/ombyteskläder (= underställ, underbyxor, tunna+ tjocka strumpor), torkad mat för några få dagar samt "småpryttlar" (hygien/sjukvård/reparation). Liggunderlaget (tunnaste/minsta evazote) är fastsatt stående på andra sidan och skymt på bilden.