Smärta i fingrarna

Har endast klättrat i några månader, men för snart 3 veckor sedan kände jag lite smärta i fingrarna så jag slutade då klättra. Sedan dess har jag prövat klättra 2 ggr men har fått ge upp båda.
Under denna tid har det bara blivit värre under hela tiden. Jag har ett jobb då jag belastar fingrarna relativt mycket men har inte haft problem förrns jag började med klättringen, men om jag inte jobbar på en helg känns fingrarna bättre men efter lite belastning är det skit igen.
Äter nu antiinflamations piller och tejpar på jobbet men det verkar inte heller hjälpa. (hur tejpar folket?)
När jag stänger handen och öppnar den fort igen så får jag ont eller då jag belsatar den.
När fingrarna gör det ondare.
Mycket tacksam för hjälp

I viss mån är det i alla fall så vid inflammationer (eller bara stressade muskler /senfästen), att även låga belastningar håller inflammationen vid liv.

Ska man vila kanske det är nödvändigt att vila "intensivt", vilket är hopplöst svårt med händerna.

Piller hjälper, särskilt så länge du äter dem, men...

Möjligen kan en sjukgymnast hjälpa dig, och det är ju minst lika mycket om en arbetsskada här så din arbetsgivare kanske står för kostnaden? Han är nog inte skylig till det, men han vill förstås att du ska bli arbetsduglig snarast, eller undvika att du sjukskriver dig framöver.

Klättringen behöver du ju kanske inte diskutera med honom, det är inte säkert att han är så intresserad av just klättring... :)

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg