Skyltar som informerar om jakt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänker inte berala 400 kr för att läsa det du hänvisar till Mats Jangdal men du får gärna pm:a texten.

Thure

Det kliar i fingrarna när någon uttrycker sig provocerande.

Men det kan vara effektivare att be vederbörande förtydliga sig.

Hitintills har jag inte blivit imponerad av substansen bakom vad vederbörandd skriver.

Thure

Snälla - för att inte locka hit fler högerextremister med obefintligt intresse för friluftsliv: Kan vi inte alla ignorera sådana som registrerar sig här enbart för att trolla?

Intressant att du anser intresse för äganderätt vara högerextremism. Kanske du vill följa Thures uppmaning och förtydliga?

Hitintills har jag inte blivit imponerad av substansen bakom vad vederbörandd skriver.

Thure
Jo, det är ju det som är problemet och dessutom trollarens avsikt. Men om vi inte ser upp så handlar snart var och varannan tråd på Utsidan om klimatbluffen, den feministiska världskonspirationen, sossarnas släktskap med Stalin eller för all del om det övergrepp som markägare utsätts för genom den marxistiska allemansrätten. Det enda sättet att slippa troll är att ignorera dem. Jag har själv svårt att motstå provokationer, men om du googlar runt och kollar lite på hur produktiv vederbörande är så kommer du att inse att slaget liksom är förlorat från början. Väldigt mycket som går ut och i princip inget som går in.

Thure

Sedan när är det provocerande att hylla rättsstaten och att hålla på sin rätt?
Du behöver inte bli imponerad, det räcker om du blir övertygad.

Jo, det är ju det som är problemet och dessutom trollarens avsikt. Men om vi inte ser upp så handlar snart var och varannan tråd på Utsidan om klimatbluffen, den feministiska världskonspirationen, sossarnas släktskap med Stalin eller för all del om det övergrepp som markägare utsätts för genom den marxistiska allemansrätten. Det enda sättet att slippa troll är att ignorera dem. Jag har själv svårt att motstå provokationer, men om du googlar runt och kollar lite på hur produktiv vederbörande är så kommer du att inse att slaget liksom är förlorat från början. Väldigt mycket som går ut och i princip inget som går in.

Troll kan du vara själv, namne!

Att under eget namn öppet och ärligt vilja föra en saklig debatt brukar inte av vettiga människor räknas till trolling. Men väljer du att se saken så får du naturligtvis göra det.
Kul att du tagit dig tid att googla mig och besöka min välbesökta sajt. Synd bara att du inte tog till dig något av all den information som där finns.

Om jägaren har större rätt till skogen för att han betalar för jakten har den med fiskekort större rätt till sjön än den som badar gratis.

Nej, en markägare får inte stänga av sin mark hur hen vill.

"En markägare får därför inte sätta upp stängsel för att stänga ute människor från mark där allemansrätten gäller."

http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Stangsel-och-skyltar/

Men naturligtvis får markägaren stänga en väg med en bom, men inte "efter eget gottfinnande"!

Markägaren har rätt att stängsla in sin mark för att skydda den mot t.ex. viltbetning, eftersom jägarna hindras att utföra sin jakt.
/Niklas

Om du köper inträde till ett bad så begränsas du fortfarande under ditt besök av gällande lagar, regelverk och det allmänna rättsmedvetandet. Samma sak bör gälla skog och jakt.

Mina rättigheter på badet är givetvis betydligt större om jag betalar inträde än om jag plankar.
/Niklas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg