Hahah jag gillar flaskan killen bär på. Riktigt kul bild.-PaTRiC-; sa:mm.. det kanske beror på vilken kundgrupp man siktar in sig på?
~Paul~
Hahah jag gillar flaskan killen bär på. Riktigt kul bild.-PaTRiC-; sa:mm.. det kanske beror på vilken kundgrupp man siktar in sig på?
dePaul; sa:Som sagt, en vanlig användare har ingen nytta av ett superstål. Framför allt när denne oftast inte besitter tillräckliga kunskaper i slipning/bryning.
~Paul~
Som sagt, de flesta har ingen nytta av ett superstål. Men man kan inte komma ifrån att om man vill så finns potentialen där.-PaTRiC-; sa:vad har man överhuvudtaget för glädje av ett superstål i en friluftskniv
-PaTRiC-; sa:dePaul; sa:Som sagt, en vanlig användare har ingen nytta av ett superstål. Framför allt när denne oftast inte besitter tillräckliga kunskaper i slipning/bryning.
~Paul~
berätta för mig som liten är.. vad har man överhuvudtaget för glädje av ett superstål i en friluftskniv, jag har trots allt testat knivar i prisklass från 29:90-15000:00kr utan att kunna se finesen med dessa så kallade "superstål"?
Helt rätt. En F1:a är inte den lämpligaste kniven att hacka med, även om den klarar sådana uppgifter.norpan_; sa:Kan tänka mig att intresset för prylar är väldigt stort för en del. Kanske mer än intresset för praktisk kunskap. Därför kanske man har en superduper kniv. Hade nyligen en kurs där en del hade just F1´an. Kan säga att det hördes en hel del hackande i skogen.
/mattias
dePaul; sa:Helt rätt. En F1:a är inte den lämpligaste kniven att hacka med, även om den klarar sådana uppgifter.norpan_; sa:Kan tänka mig att intresset för prylar är väldigt stort för en del. Kanske mer än intresset för praktisk kunskap. Därför kanske man har en superduper kniv. Hade nyligen en kurs där en del hade just F1´an. Kan säga att det hördes en hel del hackande i skogen.
/mattias
~Paul~
Nja alltså, en av uppgifterna som F1:an var designad till är s k överlevnadssituationer (främst med tanke på piloterna). Man har m a o också tagit hänsyn till att kniven skall kunna användas i samband med lättare huggande.-PaTRiC-; sa:haha.. du kan vända allt till en möjlighet att ge ett knivtips..
dePaul; sa:Nja alltså, en av uppgifterna som F1:an var designad till är s k överlevnadssituationer (främst med tanke på piloterna). Man har m a o också tagit hänsyn till att kniven skall kunna användas i samband med lättare huggande.-PaTRiC-; sa:haha.. du kan vända allt till en möjlighet att ge ett knivtips..
Det finns givetvis knivar som klarar dylika arbeten bättre, framför allt pga att de är större och tyngre. Men som sagt, i värsta fall kan F1:an användas till det också
~Paul~
dePaul; sa:Vafalls?? Kandidaten har mage att skämta om våra patriotiska och heroistiska landsförsvarare??
~Paul~
dePaul; sa:stainless (rosta/fläcka mindre)
I.o.f.s inte en korrekt översättning. Stainless betyder just rostfri. Jämför till exempel med "fruitless" = fruktlös/resultatlös , eller "flawless" = felfri .
Nja, det är snarast en sammanfattningsfras ur våra pilsnerfilmer-PaTRiC-; sa:den känner jag igen.. Nils Poppe?