Skillnad mellan kolstål och rostfritt stål.

På tal om frukt och den ankommande Allhelgonahelgen. Vilken kniv kommer du att använda i samband med pumpakarvande? :) :)

~Paul~
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Det gick ju,,,

Om jag inte fattat fel hade man någon slags morakniv innan F1 blev piloternas överlevnadskniv.

Vore roligt om någon kunde presentera lite bakgrund till bytet. Paul?

Uffe




[/QUOTE]

jag tycker detta är jätteroligt med piloterna och överlevnad..hihi hoppas det inte är likandant nu som när jag gjorde värnförmånen.. lägga pengar på en dyr kniv med tveksam funktion och minimal utbildning, köp dom varsin mora för 30spänn och ge dom bättre utbildning istället..hohoho, snacka om att skjuta helt fel.. [/QUOTE]
 
dePaul; sa:
På tal om frukt och den ankommande Allhelgonahelgen. Vilken kniv kommer du att använda i samband med pumpakarvande? :) :)

~Paul~

Den tunnaste jag har. En gammal Fiskars skalkniv som dessutom är slö. Skär bra på grund av tunnheten, och ungarna skär sig inte heller. (vet inte om det var fel med ett seriöst svar...;))
 
Lars_P; sa:
Den tunnaste jag har. En gammal Fiskars skalkniv som dessutom är slö. Skär bra på grund av tunnheten, och ungarna skär sig inte heller. (vet inte om det var fel med ett seriöst svar...;))
Nejdå, inte fel. Frågan är mer komplicerad än vad man tror :) Ditt val är väl ok. Saken är den att en pumpa behöver både ett flexibelt blad men samtidigt ett styvt. Klura ut det den som kan ;)

~Paul~
 
dePaul; sa:
..
Saken är den att en pumpa behöver både ett flexibelt blad men samtidigt ett styvt. Klura ut det den som kan ;)

~Paul~

Hm, själv använde jag filekniven (köksmodell med tunt, smalt och ganska styvt blad)

Klura ut vaddå? Nu blir jag än mer nyfiken. Får väl experimentera mer i år
 
Lars, du har antagligen valt den lämpligaste kniv du har. Det var ungefär en sådan jag själv skulle ha använt. En kort filékniv.

~Paul~
 
Berätta mera!

Bra att någon har lite koll.

Varför bytte man? Vem gjorde kravspecen för kniven?
Hur kom det sig att det blev just F1? Etc etc, ju mer info desto bättre!

Uffe

johankse; sa:
Piloterna hade tidigare en Mora med hål för fånglinan, pressad pappslida, lackad på insidan med. Mycket funkis.