[Skåne] Gissa bilden!

Då så.

Ja jag har inte mycket att bjuda på men tror att denna lilla bild kan vara klurig.

Ledtrådar finns det gott om men det måste ju börja gissas först.

Bilagor

• DSC00302.jpg
    DSC00302.jpg
    134 KB · Visningar: 311
Senast ändrad:
Jag vet vart stenarna står!

Men jag har upptäckt ett enkelt fusk och tänker tiga om mitt svar. Har ändå inga nya bilder att bjuda på tror jag.

Maskera bilderna bättre tack!

Nunnäs , östra sidan av Östra Ringsjön. Här möter oss ett varierande landskap med åkrar, betesmarker och skogsdungar. Landskapet har varit bebott sedan inlandsisen lämnade Skåne och så här kan man föreställa sig att Skåne såg ut för några hundra år sedan. På Nunnäs finns ett gravfält från järnåldern bestående av skeppssättningar, domarringar och resta stenar.

Nunnäs , östra sidan av Östra Ringsjön. Här möter oss ett varierande landskap med åkrar, betesmarker och skogsdungar. Landskapet har varit bebott sedan inlandsisen lämnade Skåne och så här kan man föreställa sig att Skåne såg ut för några hundra år sedan. På Nunnäs finns ett gravfält från järnåldern bestående av skeppssättningar, domarringar och resta stenar.

Att ändra namnet på bilden innan man laddar upp den skulle ju göra det lite klurigare, att döpa den till en liknande men felaktig plats skulle kunna vara ett sätt att skoja till det.

Eller att bara ge dem ett eget nummer plus ändelsen, för då kräver det ju lite datorkunskap att söka alt lite mera goggelkunskap att söka liknande bilder......;-)

Jag får skylla mig själv som lägger upp en bild där filnamnet innehåller svaret :)
Men då försöker jag igen med en ny bild istället!

Visa bilaga 3164

Haha! Oj vad lätt! Den stenen längst ned, i den närmsta hörnan har jag murat dit :) Jag var med i ett projekt som bla innebar att vi skulle mura om fogarna och göra diverse andra renoveringar, delvis på detta objekt.
Jag vet alltså var det är men tänker inte ge svaret utan överlåter det, i ödmjukhetens namn, till någon annan.
//Peter

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg