[Skåne] Gissa bilden!

Ny bild...

OK, det har ännu inte kommit mer info om döda byn - men skicka gärna så kör jag liv i tråden så länge.

Här kommer en ny bild att gissa på och denna gång med ett VATTENDRAG?
Detta vatten rör på sig.

Var är bilden tagen och vad heter just vattendraget?

Mycket svår ledtråd:
Blir det för svårt har jag en bild mer utzoomad från samma plats som kan vara något enklare ...

Men den bilden får ni först efter några felaktiga gissningar.

Lycka till!

/Patrik

Bilagor

• P7270010.jpg
    P7270010.jpg
    82.2 KB · Visningar: 306
försök igen

Påminner lite om vadet strax öster om Hallamölla, Verkaån. Men bara påminner...

Fick kolla upp var Hallamölla ligger (finns flera) via eniros kartor men nej, det är inte korrekt. Jag vet vad vattenderaget heter men jag var osäker på om det kunde ligga någon Hallamölla i närheten men det gör det alltså inte enligt Eniro.

Seboserver förslog en mynning och så långt är det faktiskt rätt och det är det man kan ana på min hitills opubliceerade bild. Men det är inte Verkaån och således inte heller dess mynning vid Haväng.

/Patrik, som håller lite till på nästa bild

Ja man måste ju gissa för att de ska komma fler ledtrådar.

Kan det vara Rönne ås utlopp i ringsjön då? där kanske finns en sådan liten bro, jag har ju aldrig varit där.

försök igen

HItills inget korrekt svar men soebserver och karpaterna/Mats är i närheten och nu släpper jag en mer utzoomad bild av samma plats så ni kan fortsätta gissa på vad vattendraget heter.

/Patrik

Bilagor

• P7270011.jpg
    P7270011.jpg
    46.2 KB · Visningar: 250
Rätt till Svensboda!

Ja Rörums norra å mynnar ca 1km söder om Stenshuvuds nationalpark, 500m norr om Knäbäckshusen.

Rörums södra å mynnar 1km söder om Knäbäckshusen.

Rörums norra å är korrekt och det är åmynningen där den rinner ut i havet strax norr om Knäbäckshusen.

/Patrik, som ser fram emot att få gissa på en ny bild från någon annan nu - Svensboda har stafetpinnen om du vill

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg