[Skåne] Gissa bilden!

Tältet är uppsatt i ett naturreservat?

Helt rätt!
Det var så fantastiskt fin utsikt så jag kunde inte låta bli. Hade hoppats på att det skulle vara strålande sol på morgonen och att solen skulle lysa rätt in i tältet och värma upp det.
Jag vaknade upp i en tjock dimma och man såg inte längre än 5 m :(
Naturligtvis lämnade jag platsen utan att lämna ett spår.

Därmed är det enklare att gissa platsen :)

//Peter

En gissning.

Jag tänker att du följer skåneleden och kommer fram till att du är någonstans mellan Koarp och Brammarp. Där finns ju dessutom en del naturreservat. Tänk om du är i Halland.

Jag har själv aldrig gått här, men någon annan kanske har och känner bättre till platsen.
:)

Tyvärr är det så att jag insåg att jag faktiskt befinner mig i Halland, ca 500m från Skånska gränsen.
Eftersom detta går utanför Skåne så skall jag göra det enkelt för er.
Jag befinner mig på Skåneleden men inte mellan Koarp och Brammarp men väl mellan Koarp och Bjärabygget.
Nu är det så enkelt att jag nästan hade kunnat ge svaret själv men jag tycker att ni skall få en chans.
//Peter

Bockasten vet jag inte var det är så därmed kan jag inte svara på om detta är rätt.

Däremot naturreservatet vid Hällede är helt rätt.
Bilden är tagen från den högsta punkten i naturreservatet, från höjden som är ca 100m norr om skåneleden där denna passerar reservatet. Mycket fin utsikt härifrån om det är fint väder.

Så om Bockasten inte är rätt, vilket jag inte kan svara på så ligger bollen hos dig igen Danisko.

//Peter

Grådaski

Det var en fin bild, Peter.
Då lägger jag upp en ny. Om Bockasten vet jag dessvärre inget, så jag hoppas inte jag går före i kön.

Är det någon som vet var den här bilden tagen?
/daniel

Bilagor

• DSC_0537.jpg
    DSC_0537.jpg
    62.5 KB · Visningar: 384
Det verkar som om ingen varit här.
Skåneleden passerar denna plats som gränsar till ett naturreservat.
Om man lyssnar noga hör man suset från bilarna på olycksväg...

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg