[Skåne] Gissa bilden!

Uppenbart är att det är halvsvårt, minst. Eller oxså kikar inga?
Ladan mitt emot säljer inte vintergrejor. Orten har minst två livsmedelsföretag.

Vi står på en Pplats, bra ställe för att samlas på och omlasta utflyktsgänget. Vilken är det?
Vad heter vägen framför, bilar skymtar på den?

Jag gissar vilt:
Eslöv har livsmedelsproducenter men ligger väl lite långt norrut. Hur det är med Staffanstorp vet jag inte, men det ser ut som Staffanstorp. :)

Tja du vet var vi är men i mitt gamla minne heter det fortfarande S-plantor....
Vägen är helt rätt och bildvinkeln är mot VNV.
Varsegod och fortsätt, helst med en icke dagsfärsk heldimmig skånevinterbild!

Ny bild

Här är en bild från i våras då vi påbörjade vår tillvänjning.
Vår rastplats ligger snett bakom husen som skymtar i mitten av bilden. Vad heter denna rastplats?
:)

Bilagor

• P6120056.jpg
    P6120056.jpg
    34.7 KB · Visningar: 271
Det ser onekligen väldigt trevligt ut men jag har ingen aning om var det är. Skall bli spännande att se vad platsen blir!
Det känns som att det borde vara på någon av åsarna?

Här är en bild från i våras då vi påbörjade vår tillvänjning.
Vår rastplats ligger snett bakom husen som skymtar i mitten av bilden. Vad heter denna rastplats?
:)

Jag gick längs Skåneleden på ett ställe som sågut precis så. Regnade i tio timmar i sträck, när resten av Sverige torkade bort i den värta torkan på många år.

Om det är samma ställe så befinner vi oss på Hallandsåsen nånstanns mellan Åsljunga och Båstad.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg