Hehe, högtalarkabeldiskussion känns som en egen stolletråd - kanske på fritt forum, någon?
I övrigt blir det nog fel att sätta en prisgräns på vad som är "för mycket" oavsett om det gäller handväskor, ryggsäckar eller kablar.
Det som är mycket för mig är ju kanske ett belopp som för någon annan inte överhuvudtaget kan kännas som en prioritering. Har man mer pengar att spendera så måste man ju inse att prisfaktorn i ekvationen om hur man väljer "bästa köp" måste ändras.
I någon mån kan man ju vidhålla att det ändå ska relateras till andra produkter, men självklart är det ju så att om jag kan köpa en ryggsäck som innebär att jag har 150 gram mindre att bära, så beror det ju på priset i förhållande till mina tillgängliga medel, om jag kan säga att det högre priset är OK för en lite lättare ryggsäck.
Sen kan man ju tycka att även om man har massor med pengar kan man ju tycka att det finns gränser för hur mycket prylar man orkar hålla reda på. För mig så känns det som att den gränsen kan komma rätt tidigt, och att det inte krävs en extrem inkomst för att kunna komma över gränsen.