Shopaholic?

Det är inte så stor skillnad på en kärring som köper skor gissar jag. Samma tänk, samma motiv, samma belöningsystem.

Det är precis samma sak. Men som vanligt ser vi ner på kvinnan som köper en handväska för 5000 men ser upp till mannen som köper högtalarsladdar för 50 000.

Martins liknande vid ett uppköp verkar inte riktigt fatta vilka omfattande möten som föregår ett dylikt,

Det var såklart en nätt överdrift, men faktum är ju att inköpen idag inte sällan har föregåtts av just möten med producenter och återförsäljare... :)

faktum är ju att inköpen idag inte sällan har föregåtts av just möten med producenter och återförsäljare... :)

Glöm inte alla möten med folks grejer ute i terränglådan, och möten med likasinnade på mässorna också. Innan jag gick på båtmässan för 2 år sen visste jag ju inte att en paddlins-seglings-trampningsbar Hobiekajak saknades här. Det är så mycket "nyttigt" man får veta på mässorna, nyttigt naturligtvis beroende på vem man pratar med för skulle grannen veta vad Hobien kostat skulle han få slag, jag fick inte slag utan gjorde slag i saken istället. :)

Apropå grejer ja, visst är det väl helt normalt att ha 2 kajaker, 3 tält och 4 torrdräkter? Snälla, säg att det är normalt.

Det mesta av mina grejer är från försvaret, lite utvärderings-ex och utrangerade hyllvärmare som annars hamnat i containern så mitt frilufsande är väldigt billigt men dessvärre inte fjäderlätt. Skulle jag köpa samma eller likvärdiga prylar på öppna marknaden så blev det samma summa som för en mindre bil.

Jag skulle nog klassa dig som samlare iallafall. :)

Martin Fjäderlätt
Jag kan garantera dig att jag ser upp till kvinnor som köper högtalarkabel för 50.000:-! :)

Teknikern,
Jag tror du är i gott sällskap här, jag har också 3 tält så det måste vara helt normalt.
Däremot känns mina 7 st ryggsäckar lite väl tilltaget men det konstigaste är att jag inte skulle tveka att skaffa en till. Fast iom att vardagsrygga och skridskorygga är inräknade kanske det inte är så farligt.

Grafen-uppdatering

Jag undrar vad grafen kommer att göra med våra plånböcker om några år. Det borde ju finnas massor tillämpningar som förbättrar friluftsprylarna avsevärt.

Jag undrar vad grafen kommer att göra med våra plånböcker om några år. Det borde ju finnas massor tillämpningar som förbättrar friluftsprylarna avsevärt.

Det kommer nog att ge "hard shell" ny innebörd, fiskfjällsbelagd jacka nâgon?. Och tänk vilka tältstänger det kan bli, man fâr inte glömma att jorda dom bara.

Hehe, högtalarkabeldiskussion känns som en egen stolletråd - kanske på fritt forum, någon?

I övrigt blir det nog fel att sätta en prisgräns på vad som är "för mycket" oavsett om det gäller handväskor, ryggsäckar eller kablar.

Det som är mycket för mig är ju kanske ett belopp som för någon annan inte överhuvudtaget kan kännas som en prioritering. Har man mer pengar att spendera så måste man ju inse att prisfaktorn i ekvationen om hur man väljer "bästa köp" måste ändras.

I någon mån kan man ju vidhålla att det ändå ska relateras till andra produkter, men självklart är det ju så att om jag kan köpa en ryggsäck som innebär att jag har 150 gram mindre att bära, så beror det ju på priset i förhållande till mina tillgängliga medel, om jag kan säga att det högre priset är OK för en lite lättare ryggsäck.

Sen kan man ju tycka att även om man har massor med pengar kan man ju tycka att det finns gränser för hur mycket prylar man orkar hålla reda på. För mig så känns det som att den gränsen kan komma rätt tidigt, och att det inte krävs en extrem inkomst för att kunna komma över gränsen.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg