Samma gänga?

;)
Det man inte ser på bilden av Biltemabrännaren ovan,är att 'bakom' står en kille och håller ihop den så att den inte faller i bitar.

Men,men...visst,den funkar säkert alldeles utmärkt om det enda krav man har är att kunna koka vatten.Inget för finlirare...

Vadå inget för finlirare? Den går i alla fall betydligt bättre att justera lågan på än Trangias gasbränanre (jag har båda två), den verkar ha klart högre effekt än Trangias gasbrännare.

Och inte är konstruktionen särskilt klen, tvärtom är den för kraftig tycker jag. Mässingsklumpen kan man ta bort hälften av utan problem, benen skulle kunna vara betydligt klenare.

Har du ens sett brännaren IRL?
 
Vadå inget för finlirare? Den går i alla fall betydligt bättre att justera lågan på än Trangias gasbränanre (jag har båda två), den verkar ha klart högre effekt än Trangias gasbrännare.

Och inte är konstruktionen särskilt klen, tvärtom är den för kraftig tycker jag. Mässingsklumpen kan man ta bort hälften av utan problem, benen skulle kunna vara betydligt klenare.

Har du ens sett brännaren IRL?

Hög effekt är ingen garanti för en jämn värmespridning som jag avser med finlir,det är problemet med de flesta brännare och tror inte att Biltemas är något undantag.
Inte för att jag har med att göra hur du värderar din fritid,men med den tid merarbetet innebär skulle det förmodligen bli billigare att köpa två Primus Micron.

Och nej,jag har inte sett den,är inte imponerad.


peter
 
Vem som är en kolerisk polemiker är förstås något som är upp till var och en att bedöma, eftersom sånt är subjektivt.

Beträffande erfarenheten så känns det väl som om det är 1-0 där till Nermander som sitter med ett kök och t o m har eldat med det. Det finns olika erfarenhet här i liven, men direkt sådan är oftast svårt att slå...

Att produkten likafullt kan ha nackdelar vid lite mer, seriöst användande är ju på intet vis omöjligt. Det brukar ju kunna hända oavsett vad det står på kartongen - när man provat en tid.
Det är min erfarenhet.
 
Vi kommer troligen äta pannkaka hemma nån gång den kommande veckan. Jag lovar att provsteka en pannkaka med trangias stekpanna på Biltema-köket och fotografera resultatet. Det torde väl vara det optimala testet av värmefördelningen?

Jag kan också prova att koka upp vatten och se hur det sjuder på svagaste lågan. Eller ska jag kanske slå på stort och koka en bechamel?
 
Vem som är en kolerisk polemiker är förstås något som är upp till var och en att bedöma, eftersom sånt är subjektivt.

Beträffande erfarenheten så känns det väl som om det är 1-0 där till Nermander som sitter med ett kök och t o m har eldat med det. Det finns olika erfarenhet här i liven, men direkt sådan är oftast svårt att slå...

Att produkten likafullt kan ha nackdelar vid lite mer, seriöst användande är ju på intet vis omöjligt. Det brukar ju kunna hända oavsett vad det står på kartongen - när man provat en tid.
Det är min erfarenhet.

Käre Självutnämde Poängdomare och Åläsare:

Det här med att skaffa sig erfarenheter innebär ju inte att man utgår från imaginära funktioner,utan från faktiska förhållanden.Om redan 'specen' beskriver en förhållandevis kass brännare så finns det inte mycket kvar att hoppas på,eller hur.Med möda och stort besvär kan man få en lättare kass brännare,whoopiedoda.


peter
 
Det här med att skaffa sig erfarenheter innebär ju inte att man utgår från imaginära funktioner,utan från faktiska förhållanden.Om redan 'specen' beskriver en förhållandevis kass brännare så finns det inte mycket kvar att hoppas på,eller hur.Med möda och stort besvär kan man få en lättare kass brännare,whoopiedoda.

Du menar med andra ord att alla toppmonterade brännare är skräp? Varför ska man då köpa en dyr Primus Micron skräpbrännare när man kan köpa en Biltema skräpbrännare för en brådkdel av priset?

Och om nu alla toppmonterade brännare är skräp undrar jag ju om du kan ge exempel på en brännare som är bra?
 
En erfarenhet kan ju vara att Biltema har ganska billiga, men mindre bra produkter. Det behöver man inte ha provkört just den där brännaren under polarvinterförhållanden för att kunna sluta sig till.


ps. Brasklapp! Den kan vara bra också ;) ds.
 
Du menar med andra ord att alla toppmonterade brännare är skräp? Varför ska man då köpa en dyr Primus Micron skräpbrännare när man kan köpa en Biltema skräpbrännare för en brådkdel av priset?

Och om nu alla toppmonterade brännare är skräp undrar jag ju om du kan ge exempel på en brännare som är bra?


Nja,Nermander,jag skrev "Förhållandevis" dvs jämfört med andra liknande produkter.Sen vilka unika funktioner var och en prioriterar är inte min sak att bedöma.Pris är ingen funktion.

Förutom min stora erfarenhet av toppmonterade gasbrännare har jag erfarenhet av s.k 'Budgetalternativ' :))) och de kan fungera bra så länge inget händer,men är oförlåtliga om de handskas lite oömt.


peter
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar