ETYMOLOGI: [ fsv. kärling, kvinna, gammal kvinna, sv. dial. äv. källing; motsv. d. kælling, nor. kjerring, isl. kerling; avledn. av KARL]innan jag svarar så vill jag veta definitionen av en kärring
Nu vet du och är svaret skyldig
ETYMOLOGI: [ fsv. kärling, kvinna, gammal kvinna, sv. dial. äv. källing; motsv. d. kælling, nor. kjerring, isl. kerling; avledn. av KARL]innan jag svarar så vill jag veta definitionen av en kärring
ETYMOLOGI: [ fsv. kärling, kvinna, gammal kvinna, sv. dial. äv. källing; motsv. d. kælling, nor. kjerring, isl. kerling; avledn. av KARL]
Nu vet du och är svaret skyldig
Detta var lite trådnekromanti, men i sak kan jag tycka att det är ett praktiskt sätt att jobba på med halvtunna grenar/stammar som man vill kapa till ungefär samma längd. Man får kraft när man drar mot sig, och kan med händerna se till att virket inte griper om bladet.Ser rätt obekvämt och jobbigt ut för man lär ju inte kunna lägga så mycket kraft i dragen.
I rest my case men ifrågasätter vitsen med att dra upp en 10 år gammal sexistisk tråd ur det djupa mörker där den hör hemma. Tänker inte hjälpa upp den igen.