Så här bör alla sidor vara uppbygda!!!

Buda; sa:
Ren intuitivt förstod man ju att produkterna VAR gömda bakom apan. För inte kan man väl ha en apa med på sidan utan att gömma produkter bakom, eller? ehe...? Bra site!
Genial marknadsföring om du frågar mig, go crumpler go!

Visst. Kul första gången, och bygger till en viss del varumärke.
Men redan andra gången, när du går in för att kolla upp vilken väska du ska köpa och inte för att vänta på att animerade djur ska laddas så att du kan klicka bort dem, är den irriterande.
"Irriterande" är inget värdeord som marknadsfolket har på sin lista över sånt som de vill att varumärket ska förknippas med.

Och även om man "rent intuitivt" (grattis Sherlock ;)) förstår att produkterna är gömda bakom tecknade djur återstår frågan:
Varför vill man gömma sina produkter om produkter är det enda man sysslar med?


Om jag vill se på tecknade djur som jag kan stänga av sätter jag på Cartoon Network. :)
 
Men Martin, tänk om du har missat hela poängen? Tänk om Crumpler i själva verket säljer just sin tecknade livsstil i form av urcoola apor, studsande kycklingar osv, och att det är denna livsstil kidsen egentligen vill åt när de köper sig en Crumpler-bag?
 

avslutad210712

Gäst
öringen; sa:
avslutad210712; sa:
Buda; sa:
gundj; sa:
Kolla denna sidan, att dom överhuvudtaget säljer något förvånar mig.

http://www.crumplerbags.com/home.php

Ren intuitivt förstod man ju att produkterna VAR gömda bakom apan. För inte kan man väl ha en apa med på sidan utan att gömma produkter bakom, eller? ehe...? Bra site!

Uppdatering: Apan är ju bara en av flera figurer som gömmer produkter. Nu har jag laddat om sidan 10 ggr och således genererat 10 träffar i deras statisik, visat den för min bordsgranne, mailat länken till 3 personer då "in the you ass of ay" var en snygg underskrift på loggan och skrivit ännu ett inlägg om siten på en svensk supersite om uteliv med massa av läsare. Genial marknadsföring om du frågar mig, go crumpler go!
[Ändrat av Buda 2006-11-06 kl 12:50]

Sidan suger

Du är för gammal Björn ;)

Tänkte skriva "att jag säger som ungdomarna säger" men sen räknade jag in mig själv i den kategorin :)
 
Nordesjö; sa:
/.../
Visst. Kul första gången, och bygger till en viss del varumärke.
Men redan andra gången, när du går in för att kolla upp vilken väska du ska köpa och inte för att vänta på att animerade djur ska laddas så att du kan klicka bort dem, är den irriterande.
/.../
Vill man åt produkterna en annan gång utan att se förstasidan är det ju bara att bokmärka själva produktsidan... Annars tycker jag det var en uppfriskande hemsida! Produktsidorna dock inte så överskådliga och verkligen inte snabbnavigerade.
 

avslutad210712

Gäst
mountainfox; sa:
Nordesjö; sa:
/.../
Visst. Kul första gången, och bygger till en viss del varumärke.
Men redan andra gången, när du går in för att kolla upp vilken väska du ska köpa och inte för att vänta på att animerade djur ska laddas så att du kan klicka bort dem, är den irriterande.
/.../
Vill man åt produkterna en annan gång utan att se förstasidan är det ju bara att bokmärka själva produktsidan... Annars tycker jag det var en uppfriskande hemsida! Produktsidorna dock inte så överskådliga och verkligen inte snabbnavigerade.

Undrar vad som är viktigast på en webb där man vill köpa saker. Att produktsidorna är snabbnavigerade och överskådliga eller att intro/första-sidan är "flashig".
 
tigertamjaren; sa:
Men Martin, tänk om du har missat hela poängen? Tänk om Crumpler i själva verket säljer just sin tecknade livsstil i form av urcoola apor, studsande kycklingar osv, och att det är denna livsstil kidsen egentligen vill åt när de köper sig en Crumpler-bag?

Självklart vill de sälja sin livsstil. Det vill alla.

Men poängen är att det inte är ett dugg svårt att BÅDE sälja in en livsstil OCH visa sina produkter.
Det är nämligen så (vi) proffs arbetar ;)
 
vem vågar ?

estetdrägg; sa:
är det någon som sett nått bätre upplägg så visa det!

Nordesjö; sa:
Men poängen är att det inte är ett dugg svårt att BÅDE sälja in en livsstil OCH visa sina produkter.
Det är nämligen så (vi) proffs arbetar ;)

estetdrägg hade ju också en uppmaning, men den försvann väl i all kritik.
Kanske då äntligen dags för något BRA exempel, vem vågar ?
oliiidligt spännande.
Per D
 
Re: vem vågar ?

perdans; sa:
estetdrägg; sa:
är det någon som sett nått bätre upplägg så visa det!

Nordesjö; sa:
Men poängen är att det inte är ett dugg svårt att BÅDE sälja in en livsstil OCH visa sina produkter.
Det är nämligen så (vi) proffs arbetar ;)

estetdrägg hade ju också en uppmaning, men den försvann väl i all kritik.
Kanske då äntligen dags för något BRA exempel, vem vågar ?
oliiidligt spännande.
Per D

http://www.outdoordesigns.co.uk/
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg