Malindo; sa:
Mà andra sidan kan denna struktur leda till att man snabbare hittar rätt till just den produkt man vill se samt pà det sprâk man valt.
Att klicka en, tvà eller tre gànger och hitta rátt pà första försöket tycker jag är acceptabelt, och irreterar inte mig. Det som irriterar är làngsamma sidor, eviga "loadings", flash, etc.
Sedan bör man även ha i âtanke att en del fabrikanter har mer info án just produkterna pà sina hemsor, och mànga tittar in fór att hitta just denna andra information.
Japp. Ett, två, eller tre klick är inget att få blodkärlsbristningar av. Men vi pratar här om 4-6 klick.
Det finns inget som helst praktiskt hinder för att ha både produktinfo OCH "annan information".
Man måste ju inte ha en "i vägen-sida" för att välja språk, sen en sida för att välja mellan prodkuktinfo eller "annan info", en sida för att välja produktkategori, sen en för att välja underkategori, sen en för att välja enskild produkt.
Så jobbar inte majoriteten av oss när vi är i en butik eller läser en katalog, så varför skulle majoriteten av oss vilja ha webbplatser som bygger på en filtreringsteknik?
Majoriteten av oss skulle förmodligen börja vifta upprört med armarna (eventuellt med en stor kniv) om en butik var uppbyggd på samma sätt.
Nej, såna där webbplatser är en seg rest från en informationsvärld som byggdes av bibliotekarier och programmerare. Sen har klåfingriga reklamare fått tag i den och lagt på sitt lager med gegga.
Något som Outside ska ha poäng för är att de använder bilder som navigationsstöd och inte bara text. Men de behöver ju inte använda bilder på 30 kb - en tredjedel hade funkat utan kvalitetsförsämring.
[Ändrat av Nordesjö 2006-11-07 kl 14:41]