Ska fjällvandra för första gången (bestiga Kebnekaises sydtopp) och håller nu på att inhandla utrustning. Har stött på ett problem när det gäller ryggsäck. Jag är liten (157 cm / 46 kg) och på Naturkompaniet fanns inte en enda ryggsäck som sitter bra. Vi kommer att tälta men jag kommer inte bära tältet utan det blir övrig packning (kläder, mat, kök, vatten, liggunderlag, sovsäck etc.).
Behöver nu tips på butiker, ryggsäcksmärken (samt gärna modell!) som kan passa. Behöver en så lätt väska som möjligt som dessutom passar min "korta" rygg. Och priset har betydelse. Som nybörjare är det ju en hel del som ska inhandlas och jag kommer lägga mkt pengar på bra skor, därmed vill jag försöka komma undan hyffsat "billigt" när det gäller ryggsäck - om möjligt.
Tack på förhand för Er hjälp!
Behöver nu tips på butiker, ryggsäcksmärken (samt gärna modell!) som kan passa. Behöver en så lätt väska som möjligt som dessutom passar min "korta" rygg. Och priset har betydelse. Som nybörjare är det ju en hel del som ska inhandlas och jag kommer lägga mkt pengar på bra skor, därmed vill jag försöka komma undan hyffsat "billigt" när det gäller ryggsäck - om möjligt.
Tack på förhand för Er hjälp!