Ryggsäck - Camp Molloy

Niklas L; sa:
Kikar du närmare på sidfickorna så är de gjorda av mesh-nät (syns bl.a. när de har vattenbehållare typ Camelbak i dem) med resår upptill. Det finns mig veterligen bara på Trackserien, vilket dessutom verkar stämma med Haglöfs beskrivning av Track på deras hemsida (klicka in på Track 7000). Så jag håller fast vid min teori, Haglöfs Track 7000.

/ Ryggsäcksfettischisten Nicke

Jag fick just bekräftat från Haglöfs vilken modell de använder. Det rör sig om Track 6000 och dammodellen Track 6000Q. Du var riktigt nära med andra ord =) Men varför de springer runt med "resväskor" på nära 3,5kg är fortfarande ett mysterium... :)

Helt galet.

Kanske är det så att Haglöfs vill få upp försäljningen på Track. Det är ju en relativt onödigt säck, och de flesta köper nog hellre en Shosho.
Men om det bara är vi ryggsäcksfetischister som (knappt ;) )kan se vilken säck det är, så spelar det ju ändå ingen roll.

Jag såg en liten snutt av programmet webbledes. Ryggorna sitter ju inte direkt bra... guppar som om vore de ölmagar. Men det kanske är en del av prestationen.

fibbla; sa:
Men varför de springer runt med "resväskor" på nära 3,5kg är fortfarande ett mysterium... :)

Det är väl inget mysterium? Det ska ju vara en TUFF tävling:)

Det är väl därför de får en massa skit att släpa på och så. Med tanke på hur fulla ryggsäckarna är blir man ju lite fundersam i alla fall, de är ju inte ute ens 3 hela dygn på varje tävling, och gummibåtar och rep verkade de ju inte behöva släpa själva.

nermander; sa:
fibbla; sa:
Men varför de springer runt med "resväskor" på nära 3,5kg är fortfarande ett mysterium... :)

Det är väl därför de får en massa skit att släpa på och så. Med tanke på hur fulla ryggsäckarna är blir man ju lite fundersam i alla fall, de är ju inte ute ens 3 hela dygn på varje tävling, och gummibåtar och rep verkade de ju inte behöva släpa själva.

Japp, se bara vilka jäkla tält de har med sig! Verkar ju inte vara optimalt för det australiensiska klimatet. De borde ha haft Hillebergs Tarp eller något liknande, få stor skuggyta till liten vikt. De verkar ju inte ha spelat in programmet under regnperioden i alla fall... Eller varför inte ha djungelhammock så slipper de de flesta kryp och insekter också?
Vad det gäller deras val av ryggsäck så hade jag haft större förståelse om Haglöfs hade visat upp Victor som en rejäl slittålig rygga och inte deras backpackervariant av Sho-Sho. Hade de inte varit sponsrade av Haglöfs hade det funnits hur många som helst som hade varit mer lämpade, Norröna, Berghaus, Klättermusen, m.fl. m.fl.
Hade man själv gett sig iväg på en tredagarsvandring / tävling med kompisar så hade man nog inte valt deras Marmot "mega-kupoltält" och Track 6000 utan något "lite" ;) mer smidigare...

PS. Tycker det var bra när den stenhårde gruppledaren inte litade på den äldre mannens orientering och därför missade slutmålet med ett par hundra meter och de vid slutmålet såg dem ute i skogen... Skillnad på att vara lumpens gamla uttryck ledare i stället för chef??? :) DS.

lite löjligt

nermander; sa:
fibbla; sa:

Hela programidéen är ju lite löjlig. Vet inte vem det var men någon sade i fredags "å fy fan" när han fick reda på att de skulle orientera en sträcka på 4km eller va det var... okej för att det är varmt men det är ju ingen lång sträcka att tala om. Hade varit bättre om sträckorna var längre och de var ute under fler dagar där de verkligen sov i vildmarken (nu verkar de ju inte behöva det), då hade de kanske till och med fått användning för all den onödiga packning de släpar på :) Tv4:s metod att göra en tävling "hård" genom att packa på dem massa skrot är ju bara knasigt..

Re: lite löjligt

Hade de inte varit sponsrade av Haglöfs hade det funnits hur många som helst som hade varit mer lämpade, Norröna, Berghaus, Klättermusen, m.fl. m.fl.

Det knasiga är ju att det är inte är Haglöfs som sponsrar, utan Naturkompaniet.

Budskapet de ger är:
"Om du kommer till oss på Naturkompaniet och vill ha en rejäl rygga för hård multisport i Australiens vildmark kommer våra säljare att föreslå en resväska"

Istället för rangligt gatuskräp som Haglöfs Victor eller Norröna Storen... :)

haglöfs förklaring

Så här säger en på haglöfs som jag varit i kontakt med:

"Att det blev den modellen berodde helt och hållet på TV4. De har köpt säckarna av oss och vid den tidpunkten fanns inte så många
modeller att tillgå på vårt lager.
När man nu ser användningsområdet finns det såklart bättre alternativ men detta valet har programteamet själva tagit."

tack för mig //Filip, letar fortfarande :)

större och mindre...

ser ut som att de har olika storlekar tycker jag!
(killarna större?) haglöfs tror jag dock att det är!
man kan väl skriva någonslags programledning och fråga? måste ju finnas någon som vet om det är livsviktigt! man kan ju annars prova ut sin egen favvisrygga... tror mer på det än att gå på första bästa som syns i rutan!

må väl

AAArgh

Om du läser inläggen så KANSKE du märker att vi kritiserar "ledningens" val av ryggsäck, inte försöker få reda på vad det är för några för att sedan köpa dem!! Aargh! Det är ju rentav farligt att springa runt med sådana ryggor som de har, jävla resväskor!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Zohan Ryggsäck sitta i svank Fjällvandring 14
Andreas123456 ryggsäck abisko-nikkaloukta Fjällvandring 5
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Andrea1 Hur fästa snöskor på ryggsäck Fjällvandring 0
JustIvan Kan en tjej använda stratos 36? Fjällvandring 4
Agnetaw Ryggsäck för kort tjej? Fjällvandring 5
skyking Ryggsäck för fjällvandring med "dagsutflykter" Fjällvandring 5
Giant Hur skickar man ryggsäck och annat till vandringsmålet? Fjällvandring 8
veni Val av ryggsäck, Osprey Ariel 65 kontra Arkteryx Altra 62-65 Fjällvandring 4
Tilert Tips på ryggsäck Fjällvandring 30
steves 30-40l ryggsäck till blandade aktiviteter! Tips? Fjällvandring 27
friluftaren Väga ryggsäck? Fjällvandring 26
brigas övergiven ryggsäck i Gaskavagge Fjällvandring 9
Ad.Finem Rekommenderad vikt på ryggsäck Fjällvandring 35
Melhike Utrustning - Ryggsäck Fjällvandring 5
katteng Ryggsäck, Bergans vs Osprey vs Lundhags Fjällvandring 8
linusthefrisk okänd, känd ryggsäck? Fjällvandring 2
XPAT Vilken ryggsäck Fjällvandring 5
jorbru Ryggsäck för barn Fjällvandring 10
micosc Vilken ryggsäck 80-100L Fjällvandring 15
Kroppefjäll Impregnering av ryggsäck & sovsäckspåse Fjällvandring 1
tomhylsan Tung ryggsäck Fjällvandring 37
devlon Hur stor ryggsäck hade ni till Kebnekaise? Fjällvandring 19
Illsley Vätskesystem till ryggsäck? Fjällvandring 7
rohubi Reservdelar Karrimor ryggsäck? Fjällvandring 5
redösnoj Var kan man vandra med vagn istället för ryggsäck? Fjällvandring 25
olle.adolfsson Ryggsäck Fjällvandring 3
Ainon Ryggsäck för liten person Fjällvandring 13
mnen Vilken storlek på ryggsäck Fjällvandring 14
Medon Nackdelarna med stor ryggsäck? Fjällvandring 52
Fisch Ryggsäck Modan Fjällvandring 8
freke07 Jag behöver hjälp med val av ryggsäck! Fjällvandring 20
Hybarts Storlek på ryggsäck Fjällvandring 18
pjh891013 Hjälp med val av ryggsäck!! Fjällvandring 20
Nordgren Storlek på ryggsäck? Fjällvandring 77
Igelkotte Innehållet i Christophers ryggsäck efter alla råd&tips Fjällvandring 47
laten Alternativ till ryggsäck Fjällvandring 43
nils73 Ryggsäck blir kraftverk Fjällvandring 1
sia Vagn istället för ryggsäck? Fjällvandring 14
gödelbaum Kan man hyra ryggsäck? Fjällvandring 5
box_nine Norröna Beito ryggsäck som knarrar Fjällvandring 4
Sundber9 val av ryggsäck Fjällvandring 1
CyberJunkie Vilken storlek på ryggsäck har du?? Fjällvandring 66
Jack Wolfskin ryggsäck Fjällvandring 2
f_nic Ny ryggsäck Fjällvandring 7
Ny ryggsäck Fjällvandring 18
a_forsgren Ny ryggsäck Fjällvandring 4
jonta Vilken ryggsäck vid fjällvandring! Fjällvandring 10
0708 Packning i ryggsäck Fjällvandring 8

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg