Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Risker med Spork?
- Trådstartare Avslutatmedlemskapx
- Start datum
Hm, fortsätter det så här, så kanske "skeffel" blir det allmänt vedertagna ordet för spork.
Körvomos-kulturen har ju länge haft sin knaffel, så varför inte
Undrar hur mkt lighmyfire ska ha för att göra en custom spork i bakelit?
Price is not an issue, om de gör det vill jag ha en
Hmm... jag kanske ska slakta min Tesla Talisman och tälja skefflar av den. Den står ju ändå bara där på hyllan.
Hmm... jag kanske ska slakta min Tesla Talisman och tälja skefflar av den. Den står ju ändå bara där på hyllan.
GÖR DET INTE!! Det är inte värt det! Jag köper den som back-up till min mahognyklädda B&O (á -63)
För övrigt tror jag den undfallande bakelitsporken kommer vara förpassad till drömmarnas värld då det är extremt få företag som jobbar med bakelit idag. Trämjölsförstärkta fenolplaster är liksom inte ekonomiskt gångbart i termoplasternas underbara värld (min stackars svarta telefon är inte ens kompatibel med mitt IP-abonemang, bara en sån sak, dessutom går det inte att använda tonvalsbaserade tjänster. Men den är snygg. Och tung. Mest tung.).
En annan plast med retrokänsla, värme och tyngd är ju melaminplast. Det används dessutom fortfarande.
Så vi kanske ska tjata på Light my fire-Calill att hon ska tillverka melaminskefflar...
Så vi kanske ska tjata på Light my fire-Calill att hon ska tillverka melaminskefflar...
... (min stackars svarta telefon är inte ens kompatibel med mitt IP-abonemang, bara en sån sak, dessutom går det inte att använda tonvalsbaserade tjänster. Men den är snygg. Och tung. Mest tung.).
...och dessutom har luren en intressant form ur sporkhänseende...
...och dessutom har luren en intressant form ur sporkhänseende...
Jag gillar hur du tänker... Mitt ex funkar ju, kanske borde kolla loppis/second hand/tradera för å se om man hittar något fynd..
En annan plast med retrokänsla, värme och tyngd är ju melaminplast. Det används dessutom fortfarande.
Som hyfsat storkäftat har jag många gånger svurit över fånigt små campingskedar, och Sporken
är ju inte bättre. Har funderat på att köpa nån lagom stor melaminsked på loppis när jag ser nån.
De är ju ofta alldeles lagom stora och med rak framkant dessutom.
Kan nån av materialtokarna här på sidan svara på om melamin är hårt nog att repa i non-stick kastruller, etc?
Hur stor är din mun?
Nu är den ju faktiskt det (bättre - större alltså) eftersom det finns två nya storlekar. Den största är 25 cm lång, snarare en sleffel än en skeffel.
Som hyfsat storkäftat har jag många gånger svurit över fånigt små campingskedar, och Sporken
är ju inte bättre
Nu är den ju faktiskt det (bättre - större alltså) eftersom det finns två nya storlekar. Den största är 25 cm lång, snarare en sleffel än en skeffel.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Spork! | Kök och brännare | 10 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg