Risker med Spork?

Räknas inte en titan-spork i benfickan som 'potentially lethal weapon' på flyget?
En SPORK® i äkta plastic [dvs 100% kvalitet :) ]borde väl kunna ligga kvar i fickan...

Räknas inte en titan-spork i benfickan som 'potentially lethal weapon' på flyget?
En SPORK® i äkta plastic [dvs 100% kvalitet :) ]borde väl kunna ligga kvar i fickan...

Vore intressant om du ville prova detta, gärna på en amerikansk flight, hörde amerikanska tullare vara upprörda över nitar i jeansen på en oförstående turist, skulle vara kul att höra vad de tycker om en spork, förmodligen hamnar du väl på Guantanamo...

Bra fråga...
Däremot så är jag väldigt tveksam till flygplatskontroller.
Härromveckan åkte jag å några kompisar till england och en av tjejerna hade en tub kaviar och en osthyvel i handbagaget...Smart som hon är ;)
Kaviarn tog dem, men osthyveln stod han bara å tittade på och la sedan tillbaka den i väskan...
en osthyvel måste kunna göra rätt bra med skada...lr hur?

/Niklas

Jamos tredjeanvändning är intressant. Men ett plastverktyg som inte håller till huvudverksamheten bör väl klassificeras som resursslöseri och miljöfördärvning?
//J

avslutad210712

Gäst
bra att sporken äntligen blir dissekerad på det sätt den förtjänar.

min titan-spork är inte bara en gaffel och en sked - Den har även tjänstgjort som reserv-tältpinne.

Det ni, klarar knappast en sån där ful macflurry-sked-wannabe i fåniga färger.

Med andra ord skulle mina titan-tältpinnar kunna användas som ätpinnar. Problemet är kanske att jag aldrig lärt mig äta med dylika tingestar men nu kanske är rätt tillfälle.

Själv är jag inte särskilt imponerad av Light my Fire-sporkarna. Jag har använt tre st (svarta) och alla har gått av på mitten vid till synes helt slumpmässiga tillfällen, ibland bara genom att lyfta upp den.
Metallsked är ju inte alltid så bra om det är kallt ute men en lite rejälare engångsplastsked fungerar bra i de flesta fall och då kan man ju dessutom ta med sig två eller tre för säkerhets skull.

Spork kräver teknik!

Hej

Att skada sig med en spork oavsiktligt måste ju vara helt unikt!

När det sedan gäller hållbarheten så har då inte jag lyckats förstöra någon ännu. Har haft ett gäng sedan vintern. Men då är jag mycket noga att vintertid enbart äta frukost med den gula och middag med den röda. Gröna användes enbart till sommarturer som till mer än 74% (tidsmässigt och inte räknat i kilometer) är lagda ovan trädgränsen. Kajakturerna skall givetvis den mörkblåa användas.
Att överhuvudtaget köpa en rosa vill jag helst inte ens kommentera... Den lila används enbart till dessererna efter middagarna oavsett årstid eller aktivitet.

Jag skulle i och försig kunna tänka mig att skaderisken med en rosa spork skulle kunna vara högre än med de andra nämnda färgerna.
Den svart, attackfärgade sporken lär kunna gåav med risk för splitter.

Med rätt handhavande så anser jag att Sporken är här för att stanna! Då pratar vi hela tiden orginalsporken med kniv, sked och gaffel i ett!

HaD!
/ Matti i Jokkmokk

"Men då är jag mycket noga att vintertid enbart äta frukost med den gula och middag med den röda. Gröna användes enbart till sommarturer som till mer än 74% (tidsmässigt och inte räknat i kilometer) är lagda ovan trädgränsen. Kajakturerna skall givetvis den mörkblåa användas.
Att överhuvudtaget köpa en rosa vill jag helst inte ens kommentera... Den lila används enbart till dessererna efter middagarna oavsett årstid eller aktivitet.

HaD!
/ Matti i Jokkmokk[/QUOTE]"

Så mycket enklare (och lättare) för den som är helt färgblind. ;)

min gröna spork gick av på mitten, den ljusröda med reklam milko å den mörkröda med reklam stora enso, har klarat sig mycket bättre! Det måste va att min gröna inte hade nån reklam på sig som gjorde att den gick sönder...

min gröna spork gick av på mitten, den ljusröda med reklam milko å den mörkröda med reklam stora enso, har klarat sig mycket bättre! Det måste va att min gröna inte hade nån reklam på sig som gjorde att den gick sönder...

haha, första gången jag hört någon uttala sig någorlunda positivt om reklam :D

Själv kör jag på en orange skeffel.. kanske är dags att införskaffa ett par till..

Kanske den lilla ingraverade texten "Light my fire" kan ha något att göra med att skefflarna brister itu?

chipp på er!
/Peo

Jag gillar idén med skeffel/spork, men hur mycket av "knaffeln" använder ni? Själv har jag sedan min första fjälltur (när jag gick ut med 35kg i ryggan...) inte burit annat än sked, och jag saknar aldrig gaffel eller kniv. Det enda i matväg jag skär är korv. Salami rår spork-kniven ändå inte på, och falukorv kan man kapa med skeden (eller den medhavda kniven, som jag alltid har i någon form).

Men jag vet, Sporken är otroligt estetisk. Även den rosa.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
norpan_ Spork! Kök och brännare 10

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg