Risker med Spork?

Om man nu vill ha en skeffel med retro-känsla så borde det väl fungera att tälja till en ur lämplig björkvril eller renhorn?

Alla mina matredskap (typ stekspade, större träsked, diskborste osv.) är av trä, så det vore roligt med lite variation. Renhorn vill jag nog inte riktigt äta med heller.

Som hyfsat storkäftat har jag många gånger svurit över fånigt små campingskedar [...]

Om man nu vill ha en skeffel med retro-känsla så borde det väl fungera att tälja till en ur lämplig björkvril eller renhorn?

Skovelhorn från älg eller dovhjort torde passa den riktigt storkäftade även i obearbetad form ;)

EDIT: Ta bort resten av älgen/hjorten först, bara.

Senast ändrad:
Har faktiskt köpt mig en skeffel för första gången. Har testat den på en tur men är fortfarande lite skeptisk, så järnskeden fick följa med som en extra försäkring.

Själv hade jag gärna sett en s-formad skeffel i titan, då jag mest är rädd för att de i plast ska brytas av eller få smältskador.

Mvh /Joel

Har faktiskt köpt mig en skeffel för första gången. Har testat den på en tur men är fortfarande lite skeptisk, så järnskeden fick följa med som en extra försäkring.

Ja, om man ska vara förnuftigt är det ju ganska meningslöst att ödsla tid och pengar på ett lätt bestick.
Nu kan det tyckas att jag svär i min egen kyrka, men för den vanlige vandraren - till och med för den lättpackande vanlige vandraren - är viktsvinsten inte så stor. Man ska börja med de stora floderna innan man börjar med de många små bäckarna... Men den som redan har kapat en handfull kilo och vill kapa det sista kilot vinner kanske en del. :)

Hur som helst handlar ju inte allt om förnuft -själv tycker jag ju om trevliga prylar, och en Light my fire-skeffel tycker jag är snygg och trevlig, och en titanskeffel är tufft och tåligt. :)

(Jag tycker fortfarande att "Risker med Spork" är en fantastisk trådrubrik. Den får mig att le varje gång. )

Senast ändrad:
Nu är den ju faktiskt det (bättre - större alltså) eftersom det finns två nya storlekar. Den största är 25 cm lång, snarare en sleffel än en skeffel.

Hehe, ja inte så jag använder slev när jag äter, men ska man äta soppa/gryta och sånt så tycker
jag att en gammaldags soppsked (ni vet sån där i silver som gamlingar kan ha) känns lagom.
Den nya större sporken har jag inte tittat på, den kanske kan vara nått.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
norpan_ Spork! Kök och brännare 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg