pardon men det där är skitsnack.. renägarna gömmer sig bakom "rasism och främlingsfientlighet" så fort deras korrumperade verksamhet granskas, riktigt jävla smutsigt!!! jag gillar inte snyltare och skitstövlar oavsett om dom är fiskare, renägare eller det lokala mureriet, det har jävligt lite med rasism och främlingsfientlighet att göra..
Patric nu är du ute på tunn is. Visst kan det vara så att de skyller på rasism när det inte får som det vill. Händer dagligen här i stockholm tittar man fel på en invandrare riskerar du att bli kallad för rasism. Men det innebär ju inte att de aldrig råkar ut för riktig rasism eller hur. Men jag har själv sätt riktig rasism i sameland. Ett gäng sorsele Svenskar som hetsat varandra till att åka till en by i "närheten" för att så att säga plocka lite samer. Denna gång åkte de fast för att de kommunicerade via radio. Så när pojkarna kom fram var redan polisen där. Men innan det vart gripna han de fråga om jag som svensk ville vara med och plocka några?
Kanske var det bara ett pojkstreck men av någon hade fått iden ifrån och de hade åkt över 20 mil för sitt lilla hyss.
Jag har inget emot dig patric men du har inte en aning om vad för rasism eller främlingsfientlighet de råkar ut för. Håll dig till dina argument om bidrag istället, Jag tycker inte som du men du står för det. Andra här på forumet hakar bara på . Det är en viss skillnad.
Vi kommer inte lösa nåt här men det är lite coolt att höra vad alla tycker och tänker.
Jag undrar hur ett bidrags löst samhälle fungerar vilka bidrag är ok. Ska sjukvår vara fri...
är det USA som är det ultimata samhället.
gundj du skrev att du fick flytta för att få jobba med det du vill... Vill du berätta vad du jobbar med?