Nu snackar vi fakta, bra!
Snittet är som du säger men om vi antar att inte precis alla företag får bidrag, utan kanske en av fyra?
I vilket fall som helst så tror jag att vi snart kan enas om att det är fler än rennäringsföretagen som får bidrag.
Men det var du som kom med påståenden om det utbredda bidragen, inte jag. Jag har aldrig sagt att alla företag får bidrag, inte ens i närheten. Men jag påstår att rennäringen som näring är klart bidragsberoende. IT-branchen (för att ta ett exempel som inet får bidrag och som alla tittade skadfeglatt på under krisen 2000-01) får inga bidrag (som branch, enskilda företag kan få det men då som utvecklingspengar, från tex nutek)
Så vi är inte överens, hur gärna du än vill dölja det. En del näringar (bland asnnat fiske och rennäring) får en jävla massa bidrag och borde inte ha det. (och btw döp om jordbruksstödet till "hålla landskapet öppet"-stöd, vore ärligare)
Christian
PS, du har fortfarande inte kommit med fakta om var du saknar fakta i mina inlägg. Du har bara beskyllt mig inte exemplifierat. (och din missuppfattning av företagsstöden räknas inte som exempel då det var du som inte ville förstå)