Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ramryggsäck
- Trådstartare serenade
- Start datum
Det är lustigt hur olika vi är vid val av utrustning och vad vi gillar. Min vandrarkamrat gick länge och envisades med sin Haglöfs Alaska. Men efter att vi en dag bytt säck och han testat min Berghaus Vulcan ändrades inställningen helt. Det blev en Atlas, vilket han tycker är en fröjd jämfört med Alaskan. Men som den samlare han är är det utsiktslöst att han säljer säcken.
Raskesven
Raskesven
Re: Aoooh
Raskesven
Jo.pal2; sa:.....
Fast de lär vara svettiga om ryggen har jag hört, de där vulkanerna.
Peter
Raskesven
Grrr
Nu har ni gett mig huvudbry. Nu vet jag inte om jag ska köpa en Alaska längre eller om jag ska köpa en Berghaus Atlas eller Vulcan. Jag provade lite Berghaus säckar lite snabbt i en butik i Stockholm för några år sen, tyckte att dom skavde då. Men jag var så snabb också så det var kanske inte rätt storlekar och inställda mm. Hmmm....nu får jag verkligen fundera...man vill ju var nöjd också o inte köpa nåt förhastat.
Nu har ni gett mig huvudbry. Nu vet jag inte om jag ska köpa en Alaska längre eller om jag ska köpa en Berghaus Atlas eller Vulcan. Jag provade lite Berghaus säckar lite snabbt i en butik i Stockholm för några år sen, tyckte att dom skavde då. Men jag var så snabb också så det var kanske inte rätt storlekar och inställda mm. Hmmm....nu får jag verkligen fundera...man vill ju var nöjd också o inte köpa nåt förhastat.
Re: Grrr
Det är så de opererar, vulcanisterna. Med vänlighet och hjälpsamhet sår de ett tvivlets frö som så småningom växer till ett ogräs som tar kontroll över ditt sinne
serenade; sa:Nu har ni gett mig huvudbry. Nu vet jag inte om jag ska köpa en Alaska längre eller om jag ska köpa en Berghaus Atlas eller Vulcan. Jag provade lite Berghaus säckar lite snabbt i en butik i Stockholm för några år sen, tyckte att dom skavde då. Men jag var så snabb också så det var kanske inte rätt storlekar och inställda mm. Hmmm....nu får jag verkligen fundera...man vill ju var nöjd också o inte köpa nåt förhastat.
Det är så de opererar, vulcanisterna. Med vänlighet och hjälpsamhet sår de ett tvivlets frö som så småningom växer till ett ogräs som tar kontroll över ditt sinne
Re: Re: Grrr
Muahahahaha! (superskurkskratt)
Vår plan är att se till att landets garderober mättas med Vulcan så att det blir billigt för oss att köpa loss dem när vi vill köpa 2-3 testsäckar att göra ondskefulla trimmningsförsök på!
Så ni som köper nya: storlek 4 är bäst. Den passar alla. Ni vill ju ha nåt att växa i.
lapetter; sa:Det är så de opererar, vulcanisterna. Med vänlighet och hjälpsamhet sår de ett tvivlets frö som så småningom växer till ett ogräs som tar kontroll över ditt sinne
Vår plan är att se till att landets garderober mättas med Vulcan så att det blir billigt för oss att köpa loss dem när vi vill köpa 2-3 testsäckar att göra ondskefulla trimmningsförsök på!
Så ni som köper nya: storlek 4 är bäst. Den passar alla. Ni vill ju ha nåt att växa i.
rev:[/i]
Så ni som köper nya: storlek 4 är bäst. Den passar alla. Ni vill ju ha nåt att växa i. [/QUOTE]
De aggressiva småhandlarna hillebanerna har mycket att lära sig om diabolisk manipulation. Hillebanerna får hela tiden bekämpa en enveten motståndsrörelse--vulcanisterna får sig själva att framstå som en motståndsrörelse. Svindlande...jag kan bara buga mig.
lapetter; sa:Det är så de opererar, vulcanisterna. Med vänlighet och hjälpsamhet sår de ett tvivlets frö som så småningom växer till ett ogräs som tar kontroll över ditt sinne
Så ni som köper nya: storlek 4 är bäst. Den passar alla. Ni vill ju ha nåt att växa i. [/QUOTE]
De aggressiva småhandlarna hillebanerna har mycket att lära sig om diabolisk manipulation. Hillebanerna får hela tiden bekämpa en enveten motståndsrörelse--vulcanisterna får sig själva att framstå som en motståndsrörelse. Svindlande...jag kan bara buga mig.
McKinley-litrar och Berghaus-litrar måste vara av olika sort - själv har jag en gammal 60-liters Berghaus Laser 60 som jag förtvivlat försöker slita ut- men där får allt plats åtminstone för en enveckastur, inklusive tält, kök, liggunderlag och mat. Är McKinlyn så liten, eller ska du gå länge?
Jag tänkte vandra c:a en vecka...har också tänkt på det med litrar..65 har ju vart perfekt förut..men jag tvivlar att få plats med stormkök, tält, sovsäck och liggunderlag. Men ioförsig 100 liter e kanske att ta i..80 räcker nog gott och väl.Jag tar alltid med mig bara det nödvändigaste.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Packa ramryggsäck | Fjällvandring | 12 | ||
Information om "Haglöfs Turist" ramryggsäck? | Fjällvandring | 4 | ||
ramryggsäck/mes | Fjällvandring | 28 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg