• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Prylgalningar!

pedometer

Gunnar:

Jag funderar på en Silva. Vad har du för märke och vet du om Silvas modeller behöver kalibering?
 
Jag har just en sådan som är på bilden i forumtråden.
Det finns ju en mängd olika i olika prisklasser men jag är nöjd med min Silva. Billigast på Clas O tror jag. köpte min på http://www.teknikmagasinet.se
Jag vet att någon sådan har gett helt fel värden trots en del pyssel, den byttes ut och sedan var det OK.
Min funkar bäst när jag sätter den i bältet rakt över höften, där mobiltelefonen brukar sitta.
Men somjag skrev tidigare,kalibrera noga så blir det bra.
 
silva/kalibrering/skridsko

Gunnar:

Jag har funderat på just en sådan; har du testat om det går att få utslag även vid skridskorörelser?
 
LOWE: verkar som en bra julis till mannen som har allt. Apropos Pedo pà spanska sà betyder det "prutt", dvs "pruttmätare". Men jag ser nu att jag fórmodade rätt.

Lycka till med din pedometer!

Mvh / mats
 
Det skulle jag tro att det gör, fast det blir väl svårt att standardisera ett skär så att du kan få distansen rätt.
Men jag har aldrig provat med skridskor, men visst vore det kul.
GPS känns ju bättre om man vill veta åkt distans, men lite dyrare förståss.
 
mätning

Malindo:

Jag garvade högt för hela avdelningen när jag läste vad "pedo" kan betyda; Ibland skulle även det vara intressant att mäta (hehehe).

Gunnar:

Jo, det är en prisskillnad, samtidigt en skillnad i teknik och anv.områden; jag kommer att kolla upp Silvan.