Pompe till Everest utan O2!!!!!

Denna trad handlar om Everest och inte om Shisa. Ni som tar debatten om Corax ringde eller inte tar en debatt om debatten som ar en icke debatt.

Corax satt ner hos Outside med Pompe och efter det var det artt uppenbart att hon skyllde pa att de fasta repen va slut och trotts att hon var mitt i en backe sa havda hon att hn va pa toppen. Titta pa filmen.

Ps jag har talat pa tel sa jag vet...

Du har fel. De ljög inte. Du har fel. Jag skyller inte bort. Du har fel. Hon skyllde inte på en sherpa, hon förklarade vad som hände, något som Corax också fått reda på om han brytt sig om att höra av sig till dem innan han publicerade sin utredning. Du har fel. Man blir inte rik på sponsorerna. De täcker kostnader. Läs hennes text igen och gör det med inställningen att hon inte är en ond människa som ljuger sig till fame and fortune.

This non-commercial, non-sponsored expedition has been publicly observed because of a few beginners mistakes considered big mistakes in the mountaineering world. Annelie and her climbing partner both had nonclimbers ghost-writing blog-updates from their adventures. The two women climbed towards the summit with another team consisting of a Sherpa and his customer, using fixed ropes set by the Chineese to what they said was the central summit. As they reached the end of the ropes, the Sherpa said they were on the central summit. The altitude meters showed 8008m, which should be correct. It proved later that the Chineese, the Sherpa and the team summiting a day after (summitclimb) was wrong. It was the "north summit", lower than the central summit.

As they stood on the "north summit", Annelie called her blog-writing friend telling her as she thought they were on the central summit. Her friend misunderstood the importance of summits and wrote they were "on the summit". The mistake was corrected as soon as it was possible (while on Annelies climbing partners blog it said all the time they were on the "central summit".) Annelies climbing partners ghost-blog-writer also updated with a manipulated photo to show the womens whereabouts ("borrowing" and manipulating is not allowed by legal standards). This was interpreted as the exoedition was trying to fake the summiting.

All this was observed and collected to accuse the expedition of faking their attempt, without contacting the expedition to ask about the corrections. The two expedition members has explained and confessed their mistakes of letting friends take care of blogs, trustning other climbers and not knowing enough of the topography.

Jajaja, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel,Du har fel, Du har fel,, osv.... Barnsligt tom för min nivå ju.

Att du dessutom har den pissiga inställningen att klaga på Corax för att han uppdagade detta... du borde veta hut!

Texten du publicerar är en av många och dessutom partiskt skriven, vill du tro på det som står där är det upp till dig, men publicera inte det som någon sanning. Dom stod ju till och med som texten säger aldrig på ngn north summit, dom stod i en backe!

Den var inte "non commercial", någonstans, hon hade tom blogg i DN, hur mycket mer kommersiell kan det bli ditt fån!

Hennes egna ord kanske kan hjälpa dig:" ja, jag erkänner mig skyldig till att vilja göra ännu "ett fånigt rekord" som kan säljas till media och sponsorer."

Låt mig blåsa upp orden så du fattar, DETTA ÄR KOMMERSIELLT!!!!

Detta är enkelt, dom rapporterade att dom stod på toppen, dom har aldrig varit i närheten av någon topp. Enligt hennes egna hemsida så är väl den högsta topp som hon har varit på Illimani, 6438 m ,no?

High places Annelie has been the last years (in parenthesis) and plan on going to:

2008 Island peak, Nepal, 6100m (6000m)
2008 Illimani, Bolivia, 6438m
2009 Cho Oyu, Tibet, 8201m (camp 2 7200m)
2009 Shishapangma, Tibet, 8024m (north summit, 8000m?)*
2009 Cho Oyu, Tibet, camp 1 (6400m)
2010 Lhotse, Nepal, 8512m (6400m)
2011 Kilimanjaro, Tanzania, 5892m (training)
2011 Mt. Everest, Nepal, 8848m ON-GOING

Jag har absoulut ingen inställning Annelie skulle vara någon ond människa, jag tycker att hon är beundransvärd på många sätt, men den här historien är inte någon som jag beundrar henne för. Se till att skilja på dom sakerna. Jag köper inte den fabricerade efterhistorien. Hennes prestationer är dock nära sammanknutna med hennes karriär och verksamhet, kom inte och påstå något annat.

Jajaja, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel, Du har fel,Du har fel, Du har fel,, osv.... Barnsligt tom för min nivå ju.

Att du dessutom har den pissiga inställningen att klaga på Corax för att han uppdagade detta... du borde veta hut!

Texten du publicerar är en av många och dessutom partiskt skriven, vill du tro på det som står där är det upp till dig, men publicera inte det som någon sanning. Dom stod ju till och med som texten säger aldrig på ngn north summit, dom stod i en backe!

Den var inte "non commercial", någonstans, hon hade tom blogg i DN, hur mycket mer kommersiell kan det bli ditt fån!

Hennes egna ord kanske kan hjälpa dig:" ja, jag erkänner mig skyldig till att vilja göra ännu "ett fånigt rekord" som kan säljas till media och sponsorer."

Låt mig blåsa upp orden så du fattar, DETTA ÄR KOMMERSIELLT!!!!

Detta är enkelt, dom rapporterade att dom stod på toppen, dom har aldrig varit i närheten av någon topp. Enligt hennes egna hemsida så är väl den högsta topp som hon har varit på Illimani, 6438 m ,no?

High places Annelie has been the last years (in parenthesis) and plan on going to:

2008 Island peak, Nepal, 6100m (6000m)
2008 Illimani, Bolivia, 6438m
2009 Cho Oyu, Tibet, 8201m (camp 2 7200m)
2009 Shishapangma, Tibet, 8024m (north summit, 8000m?)*
2009 Cho Oyu, Tibet, camp 1 (6400m)
2010 Lhotse, Nepal, 8512m (6400m)
2011 Kilimanjaro, Tanzania, 5892m (training)
2011 Mt. Everest, Nepal, 8848m ON-GOING

Jag har absoulut ingen inställning Annelie skulle vara någon ond människa, jag tycker att hon är beundransvärd på många sätt, men den här historien är inte någon som jag beundrar henne för. Se till att skilja på dom sakerna. Jag köper inte den fabricerade efterhistorien. Hennes prestationer är dock nära sammanknutna med hennes karriär och verksamhet, kom inte och påstå något annat.

1. Jag klagar inte på Corax, jag konstaterar bara att han gjorde ett nybörjarmisstag.
2. Texten jag publicerar är Annelies officiella svar som hon har på sin hemsida, där hon sammanställer allt.
3. Shisha-expeditionen var privat finansierad. Skulle tro att DN pröjsar (om de överhuvudtaget betalar) cirka 5000 för att hon bloggade där.
4. Oj, vad arg du är.

1. Jag klagar inte på Corax, jag konstaterar bara att han gjorde ett nybörjarmisstag.
2. Texten jag publicerar är Annelies officiella svar som hon har på sin hemsida, där hon sammanställer allt.
3. Shisha-expeditionen var privat finansierad. Skulle tro att DN pröjsar (om de överhuvudtaget betalar) cirka 5000 för att hon bloggade där.
4. Oj, vad arg du är.

Ja, jag är en hemsk människa. Var det ditt bästa argument? Jag är faktiskt en rätt trevlig person när folk inte ljuger eller säger uppenbart osanna saker.
Hennes egna officiella svar, ja inte så partiskt alls, ska jag försöka lägga till ett lite mer opartiskt svar?

Among all the incomplete, inaccurate or plainly wrong statements from Shisha Pangma this season, Annelie Pompe and Johanna Öhrn’s story gets the cake: a chain of lies and forged images eventually boiling down to major embarrassment in their homeland Sweden.
http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=18936

Jag vet att den expeditionen var till stor del privat finansierad , men kom igen, hon hade tex ingen TIERRA utrustning på sig? Och hur faan menar du att om hon nu fick pengar från DN (något som jag ej vet) skulle det fortfarande vara en privat finansierad expedition?

Detta börjar kännas som att ni kämpar förgäves för att kontrollera situationen, ni lyckas sådär...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mattias_H Grossglockner/Königsee v31. Plats i bil till likasinnad Alpin / Bigwall 0
Kolkritan Byta toe bail till annat märke Alpin / Bigwall 1
Skogsmulle25 Tips på alpina äventyr till 2 nybörjare Alpin / Bigwall 7
jwilco Samåka till Chamonix v.27 retur v.31 Alpin / Bigwall 0
skarhed Från noll till Matterhorn Alpin / Bigwall 7
Magnus H Sträng guidar till Mt Everest topp Alpin / Bigwall 9
andersmossing Nitrat kan hjälpa anpassningen till hög höjd Alpin / Bigwall 4
Skare i Åre Böja till alu-stegjärn? Alpin / Bigwall 3
mBengtson Svensk till G2 i alpin stil. Alpin / Bigwall 5
Flamman Karbin till aiders Alpin / Bigwall 21
cam Ursäkt till Naturkompaniet för hjärnsläpp vid Steve House Alpin / Bigwall 0
Anders V Hur få ickealpinister till Keb nordtopp? Alpin / Bigwall 88
YAsker Till Chamonix i påsk? Samåkning? Alpin / Bigwall 0
abbeolin Behöver ni nya funktionskläder? DirectAlpine till Sverige! Alpin / Bigwall 0
Maurits Rack till Syltraversen Alpin / Bigwall 18
Edvin m Bil till Chamonix Alpin / Bigwall 3
Cantrell Snöplattor till M10? Alpin / Bigwall 2
rollebollen pre-acklimatisering till M. Blanc Alpin / Bigwall 8
trolltind 1000 skäl till att klättra Alpin / Bigwall 18
E9climbing Mick Fowler till GBG och Stockholm Alpin / Bigwall 10
hakan307 Bil till Svartgöl Alpin / Bigwall 3
sneglen33 OBS!!!tur/retur gratis till Kebnekaise d. 17-26 april, någon som vill med? Alpin / Bigwall 0
Cremytos Utrustning till Mont Blanc Alpin / Bigwall 26
Himmalaya Söker kompisar till Elbrus i sommar Alpin / Bigwall 6
kajkalajkan Marko Prezelj till sverige! Alpin / Bigwall 0
Titanit Helikopter till Tarfala Alpin / Bigwall 0
Sven S Bästa väg till Bozen/Bolzano? Alpin / Bigwall 2
Äventyrtomte Guid till toppen av Kebnekaise? Alpin / Bigwall 5
Polarnatt Bästa/billigaste sättet att ta sig till Aconcagua Alpin / Bigwall 6
Michel.B Replagskamrat sökes till Pulkas i sommar Alpin / Bigwall 22
Mezzner Thomas till Alex: -Hur länge ska vi klättra utan att fika? Alpin / Bigwall 0
Tomas Odhult Plats i bil till Chamonix Alpin / Bigwall 0
Ayreon Alternativ till resebyråernas stora. Alpin / Bigwall 2
Polarnatt Hur tar man sig till toppen? Alpin / Bigwall 9
nitrox50.II Biljett över till Schweiz Alpin / Bigwall 0
Mikro stegjärn till Meindl? Alpin / Bigwall 9
PerHenrik Billig buss till cham Alpin / Bigwall 1
owahlund Haul bag till salu?? Alpin / Bigwall 1
j_stellan Varfoer klaettra till en bergstopp? Alpin / Bigwall 31
realout GPS-Kordinater till sveriges högsta punkt? Alpin / Bigwall 3
realout Guide till Mont Blanc Alpin / Bigwall 18
gladegp Bindningar till klätterskor Alpin / Bigwall 2
nitrox50 Önskar killarna lycka till på Everest!!! Alpin / Bigwall 16
HoLen Bra pjuck till aidning Alpin / Bigwall 3
silverpilen BOKTIPS TILL ALLA FRILUFSMÄNNISKOR Alpin / Bigwall 0
Båthen Kangor upp till 7000-meter Alpin / Bigwall 11
thureb Nytt rekord Everest BC till toppen Alpin / Bigwall 10
hamlin Bila till Elbrus... Alpin / Bigwall 2
Ix Ryggsäck till expeditioner Alpin / Bigwall 9
patrik_pc Heltäckande snöskydd till storskor? Alpin / Bigwall 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg