Min k-k är större än din k-k
Herregud, varför finns den här diskussionen överhuvudtaget. Om jag vill paddla Point65 Nemo eller en Honcho Guevarra med skädda, roder eller utan något alls så skall jag väl kunna göra det och njuta av det utan att det sitter en liten fjant helt utan självförtroende i en annan typ av kajak och gör sig lustig på min bekostnad. Uttrycket "kajak för svenska förhållande" är ju trams.
Kolla in de andra forumen här på Utsidan, där är det trevlig och uppmuntrande läsning, men på paddelforumet hackas det på antingen engelska kajaker eller svenska, roder skädda, sittbrunn osv. Eller så kan det ältas om hur en sak stavas....ge er ut på vattnet istället och prova allt du kan paddla så får ni belackare av den ena eller den andra sorten lite kunnande. Plocka av skygglapparna och njut av vad livet (kajakbranchen) har att erbjuda.
För att hjälpa er som bara suttit i samma kajaktyp hela livet så kommer här en lista:
Racingkajak
Motionskajak
Skärgårdskajak
Surfski
Kustroddare (ja jag vet att det inte är en kajak, men det är kul)
Havskajak brittform runda/skarpa slag
Havskajak swedform runda/skarpa slag
Havskajak mix sve/eng
Grönlandskajak
Rekreationskajak
Fiskekajak
Sit on Top
Pedalkajak
SUP
Waveski
Surfkajak
Creek kajak
Play kajak
Riverrunner
Och allt där emellan...säkert glömt någon typ?
Have fun and SMILE
Mvh,
Leif, (som paddlar/paddlat alla typer av kajaker).
Herregud, varför finns den här diskussionen överhuvudtaget. Om jag vill paddla Point65 Nemo eller en Honcho Guevarra med skädda, roder eller utan något alls så skall jag väl kunna göra det och njuta av det utan att det sitter en liten fjant helt utan självförtroende i en annan typ av kajak och gör sig lustig på min bekostnad. Uttrycket "kajak för svenska förhållande" är ju trams.
Kolla in de andra forumen här på Utsidan, där är det trevlig och uppmuntrande läsning, men på paddelforumet hackas det på antingen engelska kajaker eller svenska, roder skädda, sittbrunn osv. Eller så kan det ältas om hur en sak stavas....ge er ut på vattnet istället och prova allt du kan paddla så får ni belackare av den ena eller den andra sorten lite kunnande. Plocka av skygglapparna och njut av vad livet (kajakbranchen) har att erbjuda.
För att hjälpa er som bara suttit i samma kajaktyp hela livet så kommer här en lista:
Racingkajak
Motionskajak
Skärgårdskajak
Surfski
Kustroddare (ja jag vet att det inte är en kajak, men det är kul)
Havskajak brittform runda/skarpa slag
Havskajak swedform runda/skarpa slag
Havskajak mix sve/eng
Grönlandskajak
Rekreationskajak
Fiskekajak
Sit on Top
Pedalkajak
SUP
Waveski
Surfkajak
Creek kajak
Play kajak
Riverrunner
Och allt där emellan...säkert glömt någon typ?
Have fun and SMILE
Mvh,
Leif, (som paddlar/paddlat alla typer av kajaker).