Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Paddelbilder
- Trådstartare fuchs
- Start datum
Her er det herlige dager for tiden. ASKR lang ramble starter på Ringstad i år - jeg startet der på lørdag. Padlet til Gaukværøy og overnattet til søndag. ASKR lang ramble padler nok også innom der - enten for lunsj eller overnatting, vil jeg tro. Det er nærmest standard, fordi det er så flott der.
Dag 1 fra turen er kommet i bloggen HER nå. Dag 2 kommer etterhvert.
Dag 1 fra turen er kommet i bloggen HER nå. Dag 2 kommer etterhvert.
Bilagor
Senaste 2 månader har jag nästan bara suttit i min racelåda och då bli det inte många bilder tyvärr.
Fick några bilder som en kompis har tagit från en tur i norra Stockholms skärgård jag var på med några vänner nu i maj.
Den sista är från en annan tur vid Taxinge Slott och ingen bra bild men jag delar den i alla fall
Fick några bilder som en kompis har tagit från en tur i norra Stockholms skärgård jag var på med några vänner nu i maj.
Den sista är från en annan tur vid Taxinge Slott och ingen bra bild men jag delar den i alla fall
Bilagor
Det har varit lite sisådär med fotoinspirationerna här också även om det paddlas nästan varje dag. Det blev några bilder häromdagen. Paddlade en liten tur uppför en å till första forsen. Fast det är inte så mycket till fors just nu.
Bilagor
Fina hjortron ovan!
Och nu nåt annorlunda kulturkajak på Venedigs kanaler.
Paddlade med familjen den 13 juli med företaget Venicekayak.com från ön Certosa och en rundtur om 16 km på Venedigs fascinerande kanalnät.
Kan varmt rekommendera guiden René Seindal en dansk historiker som hade berätta om staden och republiken Venedigs intressanta historia. Finns en artikel från ett par år sedan http://www.dn.se/resor/italien/venedig-fran-vattenytan/
Thure
Och nu nåt annorlunda kulturkajak på Venedigs kanaler.
Paddlade med familjen den 13 juli med företaget Venicekayak.com från ön Certosa och en rundtur om 16 km på Venedigs fascinerande kanalnät.
Kan varmt rekommendera guiden René Seindal en dansk historiker som hade berätta om staden och republiken Venedigs intressanta historia. Finns en artikel från ett par år sedan http://www.dn.se/resor/italien/venedig-fran-vattenytan/
Thure
Bilagor
Några
ytterligare Venedigbilder. René på bild 2. En lurig sak i Venedig är att det råder olika trafikregler på olika ställen. Utanför de trängre kanalerna gäller normalt som alltid högertrafik men på Canal Grande gäller speciella regler och på de trängre kanalerna vänstertrafik för att gondolerna alltid har åran på höger sida. Man skall ropa före trånga"gathörn". Se sista bilden för att förstå hur asymetrisk en gondol är för att motverka den vridande effekten från den enda åran.
ytterligare Venedigbilder. René på bild 2. En lurig sak i Venedig är att det råder olika trafikregler på olika ställen. Utanför de trängre kanalerna gäller normalt som alltid högertrafik men på Canal Grande gäller speciella regler och på de trängre kanalerna vänstertrafik för att gondolerna alltid har åran på höger sida. Man skall ropa före trånga"gathörn". Se sista bilden för att förstå hur asymetrisk en gondol är för att motverka den vridande effekten från den enda åran.
Bilagor
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg