Igår invigde de en liten miniutställning vid Axmar brygga. Det handlar om gamla vrak, och det intressanta var inte själva utställningen på land utan de med bojar utmärkta vraken ute i skärgården. De gjorde en kort paddeltur igår så man passade på att kolla in och visst var det lite spännande att helt plötsligt befinna sig över stora skepp som låg strax under vattenytan. Turen blev kort så jag tog en egen tur över till Kusön. Ingen fotoinspiration, men en mobilbild från Kusön blev det iallafall mest för sakens skull.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Paddelbilder
- Trådstartare fuchs
- Start datum
Hadde det litt morsomt på fredag. (Bloggen HER)
Bilagor
Jeg har hatt noen turer i det siste, selv om det har blåst litt. Kjølig nordavind, ikke det beste sommerværet men man kler jo bare på seg godt, så går det bra.
Kjapp tur med testing i vinden HER.
En snartur til Verholmen i nabolaget ligger HER.
Og til sist en tur over sundet, der jeg tok i bruk plan B og takk for det. Ellers hadde jeg nok fått meg en ubehagelig overraskelse. Den turen ligger HER.
Vedlagt ett bilde fra hver tur!
Kjapp tur med testing i vinden HER.
En snartur til Verholmen i nabolaget ligger HER.
Og til sist en tur over sundet, der jeg tok i bruk plan B og takk for det. Ellers hadde jeg nok fått meg en ubehagelig overraskelse. Den turen ligger HER.
Vedlagt ett bilde fra hver tur!
Bilagor
Padledag med forskjellige aktiviteter, salg, feiring og diverse, var gøy. En herlig dag - med herlig tur dagen etter. Turen kommer det bilder fra senere, men dagen med konkurranse er kommet i bloggen HER allerede.
Bilagor
Tredagarstur Söderarm
Två kalla tältnätter på Hummelskär och Hamnkobbarna. Passerade Torskär med fyren men avstod från att ta iland där. Verkade inte så helt enkelt.
Ganska smalt passage (för "Hjärtat av Guld") att passera för att komma in i lagunen på Hamnkobbarna. Jag fick går ur och vika in utriggarna.
Lite film (mitt första försök med GoPro och Moviemaker, inte så värst bra...)
https://www.youtube.com/watch?v=Y2hs02V8KG8
mvh thomas
Två kalla tältnätter på Hummelskär och Hamnkobbarna. Passerade Torskär med fyren men avstod från att ta iland där. Verkade inte så helt enkelt.
Ganska smalt passage (för "Hjärtat av Guld") att passera för att komma in i lagunen på Hamnkobbarna. Jag fick går ur och vika in utriggarna.
Lite film (mitt första försök med GoPro och Moviemaker, inte så värst bra...)
https://www.youtube.com/watch?v=Y2hs02V8KG8
mvh thomas
Bilagor
Dagen etter vi hadde den store padledagen hadde vi tur fra klubbnaustet til øya Gjæva. Det ble rene sydenstemningen der ute. Herlig dag! Og nok utfordring for de ferskeste da vi skulle tilbake - men det tok de på strak arm. Stort bedre blir det ikke.
Masse bilder i bloggen HER.
Masse bilder i bloggen HER.
Bilagor
Storön, Höga kusten
Den 25:e juni paddlade jag till Storön utanför Ångermanälvens mynning. Det är en obebodd ö som haft en fiskehamn för över hundra år sen, landhöjningen stängde in hamnen så nu finns det en sjö på ön.
Naturreservat med vindskydd och stor skyddad eldplats.
Den 25:e juni paddlade jag till Storön utanför Ångermanälvens mynning. Det är en obebodd ö som haft en fiskehamn för över hundra år sen, landhöjningen stängde in hamnen så nu finns det en sjö på ön.
Naturreservat med vindskydd och stor skyddad eldplats.
Bilagor
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg