Packsystem

U format packsystem

för att produktutveckla.

Jag tror på ett "U"-format system. Som det är nu så har jag fyra säckar i min ryggsäck. dels tältet i en lång "vattentät utan rullstänging"-korv på 55 cm drygt. dels. kläder i 50cm lång hemsydd packpåse.
samt två stycken ca 25cm långa påsar med kök samt en med övrigt blaj. alla har en diameter på 15cm typ.

detta tycker jag fungerar rättså bra.

men 3st u-formade väskor ovanpå varandra och sedan tältkorven i U-ets mitt. det verkar vettigt i mina ögon.

Så micke. gör OPS U-edition ;)

/m - som snart tar fram sysmaskinen.
 
Re: U format packsystem

marcusen; sa:
för att produktutveckla.

Jag tror på ett "U"-format system. Som det är nu så har jag fyra säckar i min ryggsäck. dels tältet i en lång "vattentät utan rullstänging"-korv på 55 cm drygt. dels. kläder i 50cm lång hemsydd packpåse.
samt två stycken ca 25cm långa påsar med kök samt en med övrigt blaj. alla har en diameter på 15cm typ.

detta tycker jag fungerar rättså bra.

men 3st u-formade väskor ovanpå varandra och sedan tältkorven i U-ets mitt. det verkar vettigt i mina ögon.

Så micke. gör OPS U-edition ;)

/m - som snart tar fram sysmaskinen.

Inte en så dum idé, vem vet OPS kanske kommer i en U-edition. Ska nog prova och sy en sådan i veckan!

//micke
 
absoulut och endast

Jag läste en gång att man aldrig skall bära mer
än ca 20% av sin kropsvikt. Det gör i så fall att man kan bli tvngen att rata en hel del prylar.
Ett, som jag tycker, bra svar på hur man packar och vad man skall ha med sig är att tänka enligt följande:

1. Vad är det för tur jag ska på ?
Hur många blir vi? Har jag gjort liknande förut?

2. Hur länge skall jag vara ute ?

3. Kommer jag röra mig i närheten av vatte så att tvättmöjlighet finns? I så fall minskar ju behovet av antal plagg.

4. Vad kommer jag bära förutom min personliga
packning? Kök¸ bränsle etc för gemensamt bruk.

5.Vilken är årstiden?

6. Vad gäller husgeråd kan jag säga att bortsett fårn att skaffa lättviktskök (vilket kanske inte är det första man gör) så behövs inte alltid tallrikar. Har man t ex MSRs kök så har man ju tre grytor och tre lock. Det räcker gott som tallrikar.

Hoppas jag har gett dig lite ideér.


6.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dreamteam Smart packsystem för ryggsäcken - ngt att ha? Transportera 14
marcusen Packsystem Transportera 44

Liknande trådar