Hade med dem att göra för ett par tre veckor sedan.
Beställde ett MSR Miniworks vattenfilter. Naturligtvis så fick jag ett trasigt exemplar (detta händer mig för övrigt minst två utav tio gånger när jag beställer något), vilket inte är deras fel.
Tog bilder och skickade ett mail åt dem. För att snabba på processen ringde jag upp dan därpå. Ca en timme i telefonkö.
Jag erbjöd mig att enbart returnera filterinsatsen som var trasig (de skulle på så sätt slippa få tillbaka ett begagnat filterhus), men de hade inga lösa filterinsatser i lager. Jag frågade då om de inte bara kunde stjäla en filterinsats från ett komplett filter och ersätta det senare. Telefonisten skulle kolla upp det och satte mig i vänteläge i vad som kändes som en evighet, för att sedan återuppta samtalet och meddela att det inte funkade så.
Ett par timmar senare får jag svar på mitt mail (där jag frågat samma sak), men där är svaret att de inte har några lösa filterinsatser.
Tre dagar efter att de tagit emot mitt returnerade kompletta filter får jag att mail om att min reklamation är hanterad. Punkt.
Ringde upp dem för att få återkoppling. En timme i telefonkö, och samma telefonist svarar (jag har ringt dem tre gånger totalt och det har varit samma människa varje gång, så uppenbarligen har de bara en person som sitter i telefon).
Jag får till svar att de missat att skicka en ersättningsprodukt till mig. Detta trots att jag fyllt i detta på deras retursedel och dessutom hänvisat till mailkonversationen. Intressanta rutiner...
Jag ställer då frågan:
"Så jag kommer inte få något nytt filter?"
"Nej". (Det var alltså inte så att de erbjöd sig att skicka ett)
"Tack..."
Klick.
Är mest irriterad på mig själv. Jag handlar annars av två butiker som jag vet är blixtsnabba, har fria returer, etc., men den här gången skulle jag spara 120kr. Det var inte värt det...