Ser ut att bli en följetong av det här. Var för snabb att tro att min beställning annullerats, som de sagt på kundtjänst när jag pratade med dom. Nu får jag ett mejl där de skriver att de inte kan annullera beställningen eftersom den redan skickats.
De är bara det att enligt posten har de endast bokat frakt och inte lämnat in någon försändelse. Och nu börjar vi närma oss förfallodatum på fakturan.
Det är många som berättar att de råkat ut för samma sak, de luras att varorna är skickade, man känner sig pressad att betala fakturan och sedan kommer inga varor och man får kämpa för att få pengarna tillbaka.
Det är dags att de slutar bete sig på det här sättet.
Har kollat upp dem på varningslistan:
http://www.svenskhandel.se/Varningslistan/
De finns inte med (konstigt nog), har kollat både "Outdoorexperten" och "Merkantil i Sverige AB".
Nog borde det väl kvala in som bluffaktura att skicka faktura på varor man inte skickat och inte heller kan skicka, samtidigt som man utnyttjar Klarna och Postnord och låtsas att paketen är skickade, när de bara bokat frakt för att vinna tid och låsa fast kunden vid köpet.
Det dags att någon ställer till med ett helvetes liv och det ser ut som att jag får ta på mig den uppgiften.
Länk till hur man gör:
http://www.svenskhandel.se/verksam-i-handeln/sakerhetscenter/varningslistan/hantera-bluffaktura/
Tycker att Outdoorexpertes beteende stämmer in på punkt 3. De ljuger ju att de skickat paketet.
Är extremt less på att sitta i telefonkö och tjata.