Orden och dess betydelse

Jaha...så måste man då krypa till korset och be om ursäkt för att man påstått någonting som blivit bevisat fel...faan!

Mina damer och herrar, Jag erkänner härmed öppet och ärligt (med tungt hjärta) att jag hade fel.

Kan jag skylla på åldern?

Dinosuerrnas tid är väl att överdriva lite - men runor kan jag skriva lika bra som jag skriver svenska, gör det det hela förlåtligt?

Thomas

Allt är såklart förlåtet. Du skulle bara gett katten i att hävda att du hade rätt ;) Få saker kan jag, unicaboxar är en av dem :)

Jag tycker faktiskt unicaboxar är rätt käcka, brukar sitta en på min söndagscykel (inte min halvnya räääser då såklart), utmärkt cykelväska och inte särskilt tung för den volymen och stabiliteten.

Jag måste erkänna att detta tar hårt på mig och det spräcker faktiskt en hel del för mig eftersom jag tidigare i mitt liv bara haft fel en enda gång.

Då erkände jag faktiskt också att jag hade fel – men det visade sig något år senare att jag faktiskt hade rätt – så det var erkännandet som var fel…

Thomas

Jag måste erkänna att detta tar hårt på mig och det spräcker faktiskt en hel del för mig eftersom jag tidigare i mitt liv bara haft fel en enda gång.

Då erkände jag faktiskt också att jag hade fel – men det visade sig något år senare att jag faktiskt hade rätt – så det var erkännandet som var fel…

Thomas

Hahaha, underbart! Själv har jag efter att ha haft fel under en period börjat uttala alla meningar som frågor. Sjukt svårt att sätta dit mig! Pseudoironi hjälper också.

Fel har vi alla då och då. Minnet spelar oss spratt och ibland minns man faktiskt fel - och då är det bara att erkänna. Det är värre att försöka dölja det, då gör man ju saken bara ännu värre.

Tänk på alla stolpskott i banker och bolag som stått upp och förnekat saker och ting i massmedia med stadig ärlig blick – och som sedan blivit fällda i domstol.
Hade dom istället stått upp och erkänt det hela med samma stadiga blick i ögonen så hade dom i alla fall haft hedern i behåll någonstans.
”Visst, våra fallskärmar fixade vi till själva, vi greps av girighet tyvärr och såg inte riktigt klart vad det var vi gjorde – men jag står för vad jag gjort, jag är skyldig till detta”
DET hade vart nåt det!
Jag tror till och med att folk hade förlåtit dem av ren häpenhet.

I alla fall hoppas jag på något liknande J

Thomas

Om jag nu ska försöka spåra tillbaka tråden till väskor. Vad kallar man s.k. pannier packs på svenska? Alltså cykelväskor som fästs lågt ner på sidorna om bak- och framhjul? Borde finnas ett svenskt ord. Annars är det väl dags att hitta på ett. Sidväska känns för enkelt, och kan dessutom misstolkas (en väska för sidfläsk t.ex.).

Att ha och ersätta fel...

När jag var mkt yngre hade vi en väl ålderstigen sergant, han hade inte klarat av att bli befodrad han, en snäll men något virrig man...Talade en tyderlig men definitiv Västsköska och avslutade alltid sina felsägningar med att än ljudligare "rätta" sig själv. Om klarheten blev bättre, var det enbart ett misstag från hans sida... "Pojker, je sa fel och det skall vare tvärsom..." att hålla masken var signumet på mognad på det kadettkompaniet.
Men vi får väl spamma ut edgens erkännande så att det för evigt svävar i cyberrymden...
Säckar har FM lång erfarenhet av Sjösäck och trossäck minns alla vi gamlingar...tillkommit har liksäck....
//J

Har du någon gång kollat vad en tjej kan få ner i en handväska? Jag kan lova att man klarar sig lika bra med en fullproppad handväska som med de prylar som lättpackarna tar med sig ;)

Dessutom kan man ha handväskan på axeln, även om det ser riktigt fånig ut.

/Karolina som föredrar ryggsäck (och bara har en ärvd handväska som kanske får följa med ut i framtiden när jag blivit tant)

Det blir du den 20 maj.

Finns det någon på utsidan som överhuvudtaget äger en väska??? Ryggsäck, packpåse, klättersäck, daypack mm känner jag till men...väska. Måste googla;)
Jag äger en portfölj och en väska (dam-/axelrems-). Utöver detta äger jag ett antal ryggsäckar. Men daypack, hur menar du liksom, typ som en liten ryggsäck då?

Det blir du den 20 maj.

Näpp. Min högstadiefröken sa att en gång i livet får man vända (vad hon menade med det får var och en välja. Hon hade precis kastat ut sin gubbe. Hon var (som alla högstadielärarinnor) 55år.).

Så i maj blir jag 28år. Nästa år blir jag 27... Kanske man kan skriva in sig på gymnasiet om ett par år - det var en ganska så okej tid faktiskt.

Tant, mpfh!

Så i maj blir jag 28år. Nästa år blir jag 27... Kanske man kan skriva in sig på gymnasiet om ett par år - det var en ganska så okej tid faktiskt.

Tant, mpfh!

Jag är 34 och är enligt mina döttrar inte tant än så länge, så du har nog ett par år till på dig.

Om jag nu ska försöka spåra tillbaka tråden till väskor. Vad kallar man s.k. pannier packs på svenska? Alltså cykelväskor som fästs lågt ner på sidorna om bak- och framhjul? Borde finnas ett svenskt ord. Annars är det väl dags att hitta på ett. Sidväska känns för enkelt, och kan dessutom misstolkas (en väska för sidfläsk t.ex.).

Jag trodde i min enfald att det var just sådana som kallas för cykelväskor...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg