Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har du testat att justera munstycket? Det sitter ett spår i det som man kan skruva upp och ner för att finjustera det med, nederkanten på Multiverktyget som följer med passar till det.
Jag skulle prova att spänna, dvs skruva medurs
Går det att köra vätskematat? Dvs vänd på gaspatronen så att vätskegasol rinner till brännaren via slangen. Brännaren är ju gjord för detta i första hand om det inte är en hattbrännare.
Har du testat att justera munstycket? Det sitter ett spår i det som man kan skruva upp och ner för att finjustera det med, nederkanten på Multiverktyget som följer med passar till det.
Jag skulle prova att spänna, dvs skruva medurs
Går det att köra vätskematat? Dvs vänd på gaspatronen så att vätskegasol rinner till brännaren via slangen. Brännaren är ju gjord för detta i första hand om det inte är en hattbrännare.
Jag har ett nytt Nova monterad med Trangias adepter i ett Trangia 25 och en silentcap. Silentcapen är rätt tung. Skulle tro att den i vikt är nästan likvärdig med Trangias gasbrännare.
Som just som de gasolbrännare jag känner till är just hattbrännare. Vore intressant ned kommentar från Polaris nyttjare som har fått det att fungera bra med gas. Någon recension av Optimus Polaris hittar jag inte på Utsidan men det finns flera stycken "review" om man googlar och de som skrivit dessa verkar vara nöjda.
Jag trodde att campinggaz brinner så fort den kommer i kontakt med eld ... Behövs ingen speciell gas/luft-blandning, eller speciellt munstycke. Men kanske har fel eller ??
Jag trodde att campinggaz brinner så fort den kommer i kontakt med eld ... Behövs ingen speciell gas/luft-blandning, eller speciellt munstycke. Men kanske har fel eller ??
För förbränning krävs syre och den kommer från luften som innehåller syre. Om jag minns helt rätt är normal blandning för förbränning 25% propan/butan gas och 75% luft.