Det där var ju ett uppenbart personangrepp på mig!!!
Upprepas det måste jag kontakta moderatorn, eller börja springa.
Mike menade naturligtvis vikten av matsäcken. Den är dock inte förhandlingsbar.
Det där var ju ett uppenbart personangrepp på mig!!!
Upprepas det måste jag kontakta moderatorn, eller börja springa.
Ofta benäms klätterutrustningen som tas på selen inför in klättring som ett "rack". Man "rackar" på saker på sin sele. Det är väll rakt av taget från Engelska (eller Amerikanska om man så vill) precis som uttrycket "on-sight". Vill man då tala om denna "rack" i bestämd form säger man då "racket". Så det som syftas ovan är alltså klätterutrustningen man har på sin sele när man klättrar.
Du är inte från göteborg, det märks
Eftersom personangrepp är förbjudna antar jag att det där ska tas som en komplimang?
Jag gissar på att uttrycket används på andra håll i landet, även Göteborg.Du är inte från göteborg, det märks
Vad som verkligen beskymrar mig är de klättrare som prompt klättrar med gul och blå camelot, trots att sprickan tydligt aldrig blir bredare än grön camelot.
Jag fattar inte riktigt varför ni klättrar med ett racket. Speciellt inte on-sight, det verkar liksom lite bökigt att släppa med ett racket. Vad använder ni det till?
Gillar man inte försvenskade engelska uttryck som "rack" kanske man inte borde skriva "on-sight" i samma mening?
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Trad onsight? | Klättring allmänt | 11 | ||
flash eller onsight? | Klättring allmänt | 4 | ||
onsight?? | Klättring allmänt | 3 | ||
Märkning av racket | Klättring allmänt | 23 | ||
Organisera racket | Klättring allmänt | 12 |