tiddelipom; sa:...................
Att plurra på riktigt blir ett måste för att stiga i graderna, ...
...................
Just där har hon faktiskt rätt. Och det finns dom inom SSSK som vill gå längre, och göra plurrningserfarenhet till ett krav för medlemsskap. Visserligen plurrning under kontrollerade former, men ändå. Om detta skulle genomföras som ett nytt medlemskrav i framtiden innebär det väl i praktiken också en övre åldersgräns på 50 år för medlemsskap, eftersom SSSK rekommenderar de som är över 50 år att inte delta i de plurrningsövningar som anordnas, troligen för att inte riskera alltför stor påfrestning på hjärtat hos äldre medlemmar.
Annars reagerade jag själv med ungefär samma avsmak som många andra här när jag läste artikeln. Men sen tänkte jag lite längre, och kom fram till att det är nog ungefär så som icke-skrinnare eller sällan-skrinnare ser på de som är allvarliga utövare av långfärdsskridsko. Vi kanske tycker illa om att andra har den bilden av oss, men tydligen är det en sådan bild vi omedvetet förmedlar då vi berättar om alla våra häftiga färder. Ytterst handlar det väl om nån slags "is-fobi" som många har, en is-fobi som i många fall gör nytta - den avhåller de utan iskunskap från att ge sig ut på livsfarliga isfärder.
Sedan är väl denna DN-artikel trots allt en bekräftelse på något jag sa i denna tråd för några dagar sen: att massmedia älskar att förstora upp faror. Undrar förresten vad mediafolket tycker om att vi har den bilden av dom .....