• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Oförklarliga fenomen i naturen

Min granne satte tulpaner en masse tidigare i höst. Nu är alla bäddarna uppgrävda. Det var säkert smedjans tomte, han lär ha setts med spade och säck påstås det.

Min granne satte tulpaner en masse tidigare i höst. Nu är alla bäddarna uppgrävda. Det var säkert smedjans tomte, han lär ha setts med spade och säck påstås det.

Är det en sådan här som setts? I så fall kan det vara riktigt allvarligt - det är den värsta sorten... Jag känner en som hade samma problem och han lyckades fånga några med hjälp av en vanlig råttfälla laddad med rökt lax och prinskorv.

figur02.jpg

Mina små italienska skorpor bara försvinner. Har dem i en påse på diskbänken och ofta är det en eller två som saknas på morgonen. Är det tomtar då?

Vilken frekvens finns tomtelandet på kan man undra. Man borde väl med en tongenerator kopplad till en dildo som är uppstoppad nånstans kunna tona in sig in i småfolkens värld. Tänk vad det skulle kunna göra för marknaden och tillväxten. Ja, kanske inte småfolkens tillväxt, höjdmeter över havet då men annars. Jag skulle kunna få tillbaka dom där trädgårdsredskapen som "försvinner".
Barnfamiljer skulle kunna börja tala sanning till sina barn även i juletid. Tanken svindlar...

Vi måste omedelbart införa skyddsjakt på tomtar, troll och vättar (TTV) då de tar tamboskap och gräver upp folks trädgårdar! TTV är ett stort samhällsekonomiskt problem som måste tas på allvar. Varför erkänner då inte myndigheterna att problemet ens existerar - skrämmande!

http://www.lansstyrelsen.se/varmlan...tur/jakt-och-vilt/Viltskadestatistik 2011.pdf

Och som lök på laxen finns en stor mängd tomte-kramare som nu organiserar sig internationellt:

http://home.swipnet.se/befrielsefronten/lankar.htm

Mina små italienska skorpor bara försvinner. Har dem i en påse på diskbänken och ofta är det en eller två som saknas på morgonen. Är det tomtar då?

Vilken frekvens finns tomtelandet på kan man undra. Man borde väl med en tongenerator kopplad till en dildo som är uppstoppad nånstans kunna tona in sig in i småfolkens värld. Tänk vad det skulle kunna göra för marknaden och tillväxten. Ja, kanske inte småfolkens tillväxt, höjdmeter över havet då men annars. Jag skulle kunna få tillbaka dom där trädgårdsredskapen som "försvinner".
Barnfamiljer skulle kunna börja tala sanning till sina barn även i juletid. Tanken svindlar...

Och som lök på laxen finns en stor mängd tomte-kramare som nu organiserar sig internationellt:

http://home.swipnet.se/befrielsefronten/lankar.htm

Dessa inlägg gav mig dagens längsta gapskratt! :)

/Mats

Jag har exakt samma problem! Kan knappast vara en slump.

En konspiration alltså.

Appropå tomtar. Den däringa med stort skägg, tillgjort skratt och ganska högt BMI. Han bor ju på nordpolen. Nån som ens har funderat på vad som händer det år då nordpolen blir isfri en sommar? Det är inte långt dit säger de. Hela infrastrukturen kommer ju sjunka ner i ishavet, och så är julen borta. Dags att organisera nått?

Du får larma köpmannaföreningen då, för resten träffas, knäcka nöttet och dricka glögg tror jag är rätt tryggt förankrat.

Ps hos mig är det den mörka chokladen och nybakade muffins som brukar bara försvinna.

Är det en sådan här som setts? I så fall kan det vara riktigt allvarligt - det är den värsta sorten... Jag känner en som hade samma problem och han lyckades fånga några med hjälp av en vanlig råttfälla laddad med rökt lax och prinskorv.

figur02.jpg

Såg en film engång om en tomte som globtrottade, de verkar vara påhittiga. Jag har ju inte sett den altså men enligt de trovärdiga så var han gråare, kanske.

Såg en film engång om en tomte som globtrottade, de verkar vara påhittiga. Jag har ju inte sett den altså men enligt de trovärdiga så var han gråare, kanske.

I så fall skulle det kunna vara gnomus domesticus, alltså vanlig hustomte de sett. De är rätt vanligt förekommande på landet. Om din granne äger ett stall är det med största sannolikhet en sådan han sett. Se bilder nedan:

tomte_160.jpg
tomte_165_2.jpg

En annan variant som är vanlig, främst i villaträdgårdar är gnomus hortus, trädgårdstomten, men den brukar har mer färgglad dräkt.

194912_440.jpg

Ytterligare en förklaring skulle kunna vara att din granne helt enkelt drabbats av gnomus caenaculum, det vill säga tomtar på loftet...

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg