Övernattningstur!

Hej alla !! ja nu ser det ut att vara sommar ett bra tag till... men Bore kanske kommer tillslut så det inte är så skitigt o blött ute !!

Jag hoppas att jag kan följa med båda helgerna som är föreslagna... en utlottning av svetshandskar låter som en kul ide´ ;)

Tänkte reka lite uppe i Vättlefjäll för att hitta någon bra plats om det nu blir där uppe !! Jag vet 2 fina platser men alltid bra med fler alternativ !! // A

och DÄR insåg jag att jag var dubbelbokad igen. november blir det inget för min del. nu skriver jag ÖVERNATTNINGSTUR med mycket stora bokstäver på 7 december, så hoppas jag att jag ser många av er då istället! :)

Ja e på

Vädret - har gluttat runt lite.
Det här lågtrycksvärdet kan med stor sannolikhet ligga kvar kanske ända fram till jul med eventuellt nån kallare dag i samband med högtryck.
Engelsmännen kanske får +15 på julafton.

Sen är extremlångtiden ganska överens om att vi får en ganska normal vinter kanske med start runt årskiftet.
Februari kan vara lite vassare än standard men i stora drag ingen repris på dom här senaste årena.

Men det finns lite faktorer där ute som får vädernördar att fnissa - dessa kan ge ett brutalt köldras nedåt hit och då blir - haha kallt - jävligt kallt.
Om det inträffar kan man ha en övernattningstur till Läsö - åka skrillor dit och mudra den fastfrusna Stenabåten på goda drycker och mat.

Det som dom ser är ett liknande läge som inträffade 1962-1963 - det är halmstrået som kan rädda en från att sitta och koka blötved hela vintern i +8 o pimpla t-doja me prozac i regnet.

.

Svetshandsketuren

Då kör vi då. Övernattningstur 7-8 december med följande deltagare:

Mollgan
Mr Zip
rimn
Fotografiskt

Å så Troy.

Svetshandskeutlottning är dessutom utlovad. Redan nu tycks spänningen olidlig.

Vem blir det? Vem vinner?

å, äntligen ordning och reda. tack, fotografiskt!

och... är det idag vi når 100 000 visningar på den här tråden? :)

Ja det passerade 100k !! det är rätt roligt att varit med o startat detta med
TorbjörnGbg !!

Så åter till det viktiga!! Jag tar befälet över 23-24 !! ( tror inte någon misstycker.. skriv isf !! )

Anmälningslista övernattningstur 23-24 nov :

Mr Zip

// Andreas

Och som vanligt meddelas plats via pm några dagar innan !!

Ta med sovsäckar tält hammockar mm och följ med ut i Göteborgs härliga natur !!!

Anmälan

Hej,
Jag anmäler mig härmed till turen den 7 - 8 dec ! Sov ute i Svartedalen förra helgen och det gav mersmak... Kul att testa hur långt utrustningen pallar för kylan! Min kompis Anne följer också gärna med. Hon är inte medlem än men kommer att bli det innan turen!
Mvh Annika

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg