Övernattningstur!

Ok...

Vi anländer säkert till platsen vid olika tider på lördag kommer jag gissa. Men under kvällen kommer jag och Glenn o.c fixa mat. Under dagen måste Muurikan brännas av, men sen är det bara att köra på. Om någon mer har lust att ordna någon mat såsom pannkakor till frukost, eller något annat gott, så tveka inte på att ta initiativet.

Ok...

Vi anländer säkert till platsen vid olika tider på lördag kommer jag gissa. Men under kvällen kommer jag och Glenn o.c fixa mat. Under dagen måste Muurikan brännas av, men sen är det bara att köra på. Om någon mer har lust att ordna någon mat såsom pannkakor till frukost, eller något annat gott, så tveka inte på att ta initiativet.

Härligt ! Då har vi mat fixat till kvällen !! Låter smaskens !! // Andreas

Hade du tänkt köpa den lilla 48cm eller stora 58 cm Muurikka.
Det är stor skillnad i vikt på dom.
Transport påsen behövs också.

Muurikka har två handtag. Men blir jobbig att bära i dom.
Den blir sotig och det kommer vara matfett kvar på den.
Med transportpåsen kan den bäras hängande på axeln.
Skall man bära om kring på Muurikkan då är nog transportpåsen bästa alternativet.
Den är också lämplig att förvara Muurikkan i.
Skall man bara ha Muurikkan vid sommarstugan då är den onödig.

Har plats bestämts? Tid? Bör jag skicka ett meddelande till någon för att officiellt anmäla mig?

Gillar idén med muurikka! Tar med pengar.

Avfärd

Är det inte bestämt något särskilt spektakulärt vid marchen så går jag nog hemifrån och till svarttjärn. Är ju värt mycket att vara framme i tid så man hinner njua ordentligt! Måste jag försöka leta upp och köpa en ny yxa eller tror ni folk har så det räcker?

Har plats bestämts? Tid? Bör jag skicka ett meddelande till någon för att officiellt anmäla mig?

Gillar idén med muurikka! Tar med pengar.

Nej nej som jag skrev tidigare i tråden så kommer jag skicka personligt meddelande här på utsidan när omröstningen är klar !! Den som väntar på något gott ... väntar alltid för länge .... // A

Är det inte bestämt något särskilt spektakulärt vid marchen så går jag nog hemifrån och till one mosse. Är ju värt mycket att vara framme i tid så man hinner njua ordentligt! Måste jag försöka leta upp och köpa en ny yxa eller tror ni folk har så det räcker?

Jag skickar meddelande när omröstningen är klar imorgon om vart vi ska !! // Andreas

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg