Övernattningstur!

Hej! Vi har diskuterat det här med att använda oss av en Muurikka på lördag. Jag tänker åka och köpa en för utlottning på under kvällen. För dig som vill vara med och ta del av lottningen, ta med dig kontanter motsvarande 100 kr.

Nästa sak är att laga mat. :) Finns det någon som har förslag på maträtter? Isåfall kan vi ta med oss olika ingredienser och sen laga god mat. Ett annat förslag är att alla tar med något gott att dela med sig av. Frågan är fri.

:)

Senast ändrad:
Hej! Vi har diskuterat det här med att använda oss av en Muurikka på lördag. Jag tänker åka och köpa en för utlottning på under kvällen. För dig som vill vara med och ta del av lottningen, ta med dig kontakter motsvarande 100 kr.

Nästa sak är att laga mat. :) Finns det någon som har förslag på maträtter? Isåfall kan vi ta med oss olika ingredienser och sen laga god mat. Ett annat förslag är att alla tar med något gott att dela med sig av. Frågan är fri.

:)

Bra initiativ !! Ska leta rätt på ett antal kontakter i min telefonbok som kan vara värda något typ en hundring XD // Andreas

Fläskfilé á la muurikka

Fläskfilé á la muurikka

Ingredienser
500 g Svensk fläskfilé
2 st morötter
ca 50 g smör
12 st champinjoner
1 purjolök
1 dl rött vin
1 burk CANTADOU 4 peppar
3-4 dl grädde
1 tomat

Gör så här
Skär filén i lagoma bitar, skär morötterna i ganska små stavar, hacka purjon och skär svampen. klyfta tomaten.

Stek filén och morötterna i smöret några minuter
fräs på purjon och svampen
Häll i vinet och koka ha sedan i färskosten och grädden koka ihop, lägg i tomat.

Mummsigt skulle jag tro !!! // Andreas

Antingen tar var och en med sig ingredienser eller ännu hellre, den eller de som lagar maten bestämmer vad och även delar ut uppgifter till oss andra, vad vi ska ha med.

Glenn

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg