Övernattningstur!

Väg

Har tagit en titt på Terrängkartan och här är ett förslag. Bunketorp och bohusleden söder ut mot st.Hassungaredssjön där finns ett vindskydd. Har aldrig varit där. På en höft blir det ca 4km vandring men det går ju naturligtvis att fortsätta mot st.Djursjön eller Blåvättnerna som är början av bohusleden där den angränsar till hallandsleden.. Det finns säkert 100 alternativ som är bättre men ville dra ett strå till stacken.

Där finns möjlighet till att gå omvägar och uppnå ett högre antal km men man ska ju orka ta sig hem igen. Det går även att komma närmare med bil bakom barnsjön ca 1.5km att gå då. Frågor på det ;) ?

Hahahahahah underhållande läsning!! Då jag har fått in 2 röster i min inkorg och ska dra det demokratiska valet på onsdag nästa vecka. Blir intressant att se vart folket vill gå !! // Andreas

Vindskyddet

Vid Stora Hassungareds Sjön är inget vanligt ligg-vindskydd, det finns fastmonterade bord och bänkar i skyddet, det går att sova i skyddet, men det är meckigt och få får plats... bifogar 3 bilder på vindskyddet.

Vid Blåvättnerna finns det ett vanligt ligg-vindskydd och sen har ni det fräcka vindskyddet vid stupet vid Gövättnerna, skyddet är som ett vanligt ligg-vindskydd, men i halva höjden. För mig att det är Scouterna som byggt det...

Mvh troswe

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    55.3 KB · Visningar: 775
  • 2.jpg
    2.jpg
    44.2 KB · Visningar: 770
  • 3.jpg
    3.jpg
    41.8 KB · Visningar: 763
Koordinater

Till vindskyddet vid Gövättnerna

*Koordinater är ungefärliga, då jag mätt på kartan, då jag inte haft tillgång till mina GPS-koordinater... ;)

Decimal Degrees
Latitud: 57.569947°
Longitud: 12.150683°

Degrees, Minutes, Seconds
Latitud: 57°34'11.81"N
Longitud: 12° 9'2.46"E

Degrees, Decimal, Minutes
Latitud: 57° 34.197'N
Longitud: 12° 9.041'E

UTM (Universal Transverse Mercator)
Zone 33 V
329594.57 E
6384410.18 N

Mvh troswe

Bilagor

• Vindskyddet.jpg
    Vindskyddet.jpg
    58.5 KB · Visningar: 1,058
Så länge jag kan ta mig till platsen med kollektivtrafik och sen till fots samt att det finns två träd som jag kan hänga min hammock mellan så är jag nöjd :)

När jag var aktiv i scouterna var vi på flera bra ställen men tror ni att jag kommer ihåg vart dom faktiskt låg? Icke!

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg