Övernattningstur!

Jag planerar att gå på lördag till övernattningsplatsen, undrar om det är någon mera som planerar detta?
Jag utgår från Sisjöns bilparkering vid scoutstugan. Vilken tid har jag inte bestämt, är lite andra saker som styr detta, men det blir klart i morgon kväll.

Vore trevligt med sällskap.

//Tobbe

Dyker upp efter lunch någon gång! Tar bussen till uggledal och går därifrån. 3-säsongs-friluftare som man är så är jag otroligt vinter-rostig ;)

Detta blir antagligen den kallaste natten jag sovit ute. Tidigare har jag inte varit nere under -3 tror jag.

Som det ser ut nu, så kommer jag nog att komma med :)
Men tar med mig mat själv då jag inte vet säkert förens i sista sekund.

Jag planerar att gå på lördag till övernattningsplatsen, undrar om det är någon mera som planerar detta?
Jag utgår från Sisjöns bilparkering vid scoutstugan. Vilken tid har jag inte bestämt, är lite andra saker som styr detta, men det blir klart i morgon kväll.

Vore trevligt med sällskap.

//Tobbe

Jag jobbar till 13 och går gärna med dig om det passar med tiden.

Dyker upp efter lunch någon gång! Tar bussen till uggledal och går därifrån. 3-säsongs-friluftare som man är så är jag otroligt vinter-rostig ;)

Detta blir antagligen den kallaste natten jag sovit ute. Tidigare har jag inte varit nere under -3 tror jag.

Var inte orolig... värm lite vatten och ta med dig ner i säcken om du tycker det är kallt.. ta med en extra sovsäck om du fortfarande är orolig..... Jag är mer erfaren vintercampare då jag började hänga campinghängmatta sent oktober XD // Andreas

Hellre några extra kilo i ryggsäcken än en förstörd nattsömn pga kyla !!!

Var inte orolig... värm lite vatten och ta med dig ner i säcken om du tycker det är kallt.. ta med en extra sovsäck om du fortfarande är orolig..... Jag är mer erfaren vintercampare då jag började hänga campinghängmatta sent oktober XD // Andreas

Hellre några extra kilo i ryggsäcken än en förstörd nattsömn pga kyla !!!

Ett helsäkert sätt att ta sig igenom natten (om du är orolig) är att köpa dig en vattenflaska och sen koka vatten du häller i. Sen lägger du den i sovsäcken, och du är garanterad en varm och skön natt. (om du har liggunderlag. :) )

http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=14709

(å nu upprepade jag vad föregående talare sa, men ändock, bra tips tål att repeteras... :)

Senast ändrad:
Har ni nån position? Jag har varit ute på en vandring i området sen torsdag morgon
och är ute i Södra sandsjöbacka just nu med kurs norrut Oxsjön

Ett helsäkert sätt att ta sig igenom natten (om du är orolig) är att köpa dig en vattenflaska och sen koka vatten du häller i. Sen lägger du den i sovsäcken, och du är garanterad en varm och skön natt. (om du har liggunderlag. :) )

http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=14709

(å nu upprepade jag vad föregående talare sa, men ändock, bra tips tål att repeteras... :)

En nalgene har jag och tar naturligtvis med mig. Bra tips att använda den som element! Tack Mr Zip och fotograftisk :)

Jodå jag tror natten kommer gå bra. Min sovsäck har en comfort-temp på -5 och tillsammans med underställ och ev. en fleecetröja så kommer det säkert att gå alldeles utmärkt. I värsta fall så kravlar jag mig ur hammocken och knör mig in i vindskyddet :)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg