Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dags att göra sig redo för en kall natt ute igen. Kallt var det senast och kallt kommer det bli igen! Ännu ingen ny sovsäck, men har köpt en på second hand åt hunden på ca1.6kg. Kommer ha samma som sist min everest 1.5kg men nu med en extra sommarsäck á hela 900gram. Ses där ute!
Frågan är hur jag ska få med mig allt. 3 sovsäckar och lika många liggunderlag presenning m.m. har en 60l ryggsäck. Får fästa allt runt om på ryggsäcken. Jag kommer se ut som en luffare som ska ut och gå jorden runt. Men jag är inte den som är den.
Tackar för det trevliga sällskapet god dricka och gott tilltugg! Jag och Enya är otroligt trötta, gott trötta. Ska se vart man får tag på en bra yxa med livstidsgaranti! Kånka på ett kg extra i mil efter mil för att den sedan går sönder direkt, det slipper jag gärna igen. På återseende alla och inte minst Gary!
Ser verkligen fram emot den 23e och håller tummarna för att temperaturen håller sig inom vettiga grader och inte får för sig att landa runt -14 på natten.
Ser fram emot detta datum! Hellre lite iskall torr kyla än piskande vindar och blött. Vi får hoppas vi möter våren, får möjlighet att gassa lite i solen och att det inte hinner bli mjukt och lerigt i marken. Ha det fint alla!
Så då tänkte jag ta tag i var vi ska vara inför turen den 23-24! Alla som vill är välkommna att följa med ut. Vi är nog runt 10 st anmälda redan ! Tält,tarp,hammock,på marken hur man vill bo avgör man själv .
Tänkte ha en liten omröstning. Alla som vill (hänga på/anmälda) skickar mig ett meddelande här på utsidan om vart vi ska ta vägen. Välj en känd/okänd plats och skicka den till mig så återkommer jag med det demokratiska beslutet i nästa vecka !!