När jag läser din fråga kommer jag att tänka på den amerikanska familj, ett yngre par med en bebis, som förrirrade sig i en nationalpark som stängt för vintern. De tvingades stanna sin pickup i mörkret pga snöstorm och dålig sikt, och vaknade nästa dag upp till ett öde snötäckt landskap med flera mil till närmsta, snöröjda väg. Utan mat och dryck tvingades de ge sig i väg men pulsade åt fel håll. Det slutade med att kvinnan och bebisen tog skydd i en grotta medans mannen kämpade sig till vägen. har för mig att alltihop tog 4-5 dygn.
Såg detta i en amerikansk dokumentär (ni vet en sån med superdramatisk berättarröst) som sändes för något år sedan. Gripande när man själv har småtting.
//Anders
Nej, men det måste vara den jag också såg, men missade början på! Jag har faktiskt tänkt på den en hel del (kanske berörde den mig djupare för att barnen var små då). Jag har ofta funderat på vad som i hela världen fick dem att lämna bilen. Och varför i hela världen de drog bebisen efter sig i en åkpåse på snön, istället för att bära den innanför kläderna. (Den höll ju på att dö av nedkylning...)
/Jessika