Ny klippa i Bergsjön.

Hoppas detta är ett skämt annars tycker jag detta är en skymf och skam. Då kunde nu ju lika gärna ta fram mejseln och hammare och hackat ut grepp. Varför har ni satt upp grepp på väggen finns det inga naturliga eller. Hur tänkte ni. Men som sagt HOPPAS detta är ett skämt.
 
Kommer att tänka på en film som jag tror gick i IMAX-format, en Everest-historia. En spansk klättrerska (Araceli Segarra?) introduceras i början av filmen, med några snygga motljusbilder på vad som ser ut som havsklippor typ australien. Men om man tittar noga så ser man färgade plastgrepp... Föll lite platt där, liksom.

Denna film? Tycker det ser ut som två grepp just runt kanten.

http://www.youtube.com/watch?v=FPMiSSRUczA
 
Precis, den var det! :)

Om man skall hänga fritt och dingla med sina vackra ben i flera minuter så behövs rejäla juggar!

Lite roligt: Hon har klättrat upp och satt en QD ovanför sig. Sen går hon ner och kör lite bensprattel i juggarna, för att sedan klättra upp igen. Sist firar hon ner på ett rep, vilket ju är ganska ovanligt i klippklättring och ledklättring i synnerhet.

Inser de inte att alla som nån gång klättrat lite själv ser igenom filmen? Men vi är nog inte målgrupp heller.
 
Alltså va fan. Jag gjorde ett inlägg om vad man skulle ha för diameter på borren när man skulle bulta en tur och det vart ett jäkla ståhej om att visste jag inte det så skulle jag låta bli eftersom jag kunde göra fel och göra leden rent av farlig om jag inte visste vad jag gjorde. Det snackades om etik och moralkakorna flög vida omkring och det hela slutade med smuttskastning och 50 kommentarer. någon har satt grepp på en utomhusklippa något av det värsta man kan göra och alla bara viftar bort det. embl var är du nu när du verkligen behövs.
 
Klätterpojken: Lugna ner dig lite nu... alla vet att "jonas"/jocke bara trollar med den här tråden, så det är ingen fara...
 
Alltså va fan. Jag gjorde ett inlägg om vad man skulle ha för diameter på borren när man skulle bulta en tur och det vart ett jäkla ståhej om att visste jag inte det så skulle jag låta bli eftersom jag kunde göra fel och göra leden rent av farlig om jag inte visste vad jag gjorde. Det snackades om etik och moralkakorna flög vida omkring och det hela slutade med smuttskastning och 50 kommentarer. någon har satt grepp på en utomhusklippa något av det värsta man kan göra och alla bara viftar bort det. embl vad är du nu när du verkligen behövs.

Öh, jag har antagit att det hela var ett skämt. Om nån har satt upp den där plastskiten i Bergsjön på riktigt (bakom min husknut) så ska jag jäklar i mig ta kofoten och banka bort det. Lita på det. Om det nu inte är på gården till ett dagis eller nåt... OP kanske skall utveckla lite var bilden kommer ifrån?
 
det är väl snarare en promenadväg än klättervägg

vode det en klippa kan jag inte tänka mig att det på den växte träd med grenar av denna storlek som syns på bilden, bara en lek med perspektiv, det som synes vara uppåt är nog riktning nordväst gissar en ickeklättrare
 

Liknande trådar