Hehe, det här med friluftsmat tolkas ganska olika verkar det som. Jag anser att vanlig mat som man lagar i skogen inte för den sakens skull är friluftsmat. Utan med friluftsmat tänker jag mer på mat som har aspekter som gör att de när man skall:
A, bära/transportera allt man äter för egen maskin
B, har begränsade möjligheter/resurser till eld och bränsle
C, har ett mål med sin verksamhet som inte innefattar äta i sig själv
Nu vet jag att exempelvis kajakpaddlar inte har något problem med 60-70 kilo packning och därför har med sig paviljonger, färsk potatis, bag-in-box (och kanske ett litet lamm då för färskt kött) och det finns säkert andra frilufsare som exempelvis min granne som kör fyrhjulsdriven jeep i skogarna och tycker det är att uppleva naturen som kan ta med sig grillen också. Men är det verkligen friluftsmat?
Men för oss små vandrare med fjäderlättvisioner så blir det lätt andra perspektiv
A, bära/transportera allt man äter för egen maskin
B, har begränsade möjligheter/resurser till eld och bränsle
C, har ett mål med sin verksamhet som inte innefattar äta i sig själv
Nu vet jag att exempelvis kajakpaddlar inte har något problem med 60-70 kilo packning och därför har med sig paviljonger, färsk potatis, bag-in-box (och kanske ett litet lamm då för färskt kött) och det finns säkert andra frilufsare som exempelvis min granne som kör fyrhjulsdriven jeep i skogarna och tycker det är att uppleva naturen som kan ta med sig grillen också. Men är det verkligen friluftsmat?
Men för oss små vandrare med fjäderlättvisioner så blir det lätt andra perspektiv